Klok met bij en flamingo

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
508
422
Schouwen-Duiveland
Ik kreeg de vraag van een bekende of ik een klok voor hem kon maken naar idee van mijn wereldklok maar dan met een afbeelding van een flamingo en een bij erin.

Ben dus aan de slag gegaan met tekenen en ontwerpen.
En daarna maken van een balk Essen met frezen en epoxy erin.

Klok is 55 cm doorsnede en 3,2 cm dik.

Aan de achterkant een pocket voor het uurwerk gefreesd en n een soort van ophangsysteem erin gemaakt.

DAA8F2E7-004E-44CB-98CD-7CCE7FDFE211.jpegIMG_2960.jpegIMG_2973.jpeg59FED379-0F9B-40C8-8F01-C63666006AA8.jpegIMG_3136.jpegIMG_3135.jpegIMG_3139.jpeg

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.074
86
Omgeving Amersfoort
Fraai werk!

zit er nog een verhaal achter die flamingo en de bij? kan natuurlijk een privé dingetje zijn maar allicht leuk om te weten als dat niet bezwaarlijk zou zijn verder :)

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
289
153
Leeuwarden
Ziet er mooi uit hoor! Leuk projectje

Ik ben wel benieuwd waar je het uurwerkje hebt weggehaald. Mijn ervaring met de meeste uurwerkjes is dat het te goed koop is en daardoor heel snel leeg of niet goed loopt. Ik zie dat je er zelf mooie wijzers bij gemaakt hebt (denk ik) dus het uurwerkje zal wel een beetje power hebben?

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
508
422
Schouwen-Duiveland
Fraai werk!

zit er nog een verhaal achter die flamingo en de bij? kan natuurlijk een privé dingetje zijn maar allicht leuk om te weten als dat niet bezwaarlijk zou zijn verder :)

De man die hem gemaakt wilde hebben wordt door zijn vriendin altijd haar bezige bijtje genoemd. Hij noemt haar zijn elegante flamingo dus voor hun is dit een betekenis.

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
508
422
Schouwen-Duiveland
Ziet er mooi uit hoor! Leuk projectje

Ik ben wel benieuwd waar je het uurwerkje hebt weggehaald. Mijn ervaring met de meeste uurwerkjes is dat het te goed koop is en daardoor heel snel leeg of niet goed loopt. Ik zie dat je er zelf mooie wijzers bij gemaakt hebt (denk ik) dus het uurwerkje zal wel een beetje power hebben?

Uurwerk heb ik al een aantal jaar gelden op internet besteld. Weet jammer genoeg niet meer waar. Heb er toen drie besteld. Waren meen ik iets van rond de €20 per stuk. Zijn eigenlijk zo aan de muur te hangen met muur als achtergrond. Vandaar de grote wijzers. De wijzers waren zwart kunststof. Zelf er houten versie voor gemaakt en de messing gewichtjes ook gebruikt. Als je zonder de gewichtjes gebruikt gaan de wijzers niet rond als ze opgang hebben. Vraag me niet hoe ik dat weet🤣😂🤣😂🤣😂

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.