Klok ideetjes

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Enkele ideetjes uitgewerkt voor een tafelklok. Voor ik een eerste modelletje ga maken wou ik even informeren welke jullie de leukste vinden. Het asymmetrische model of het symmetrische model. Tips voor te gebruiken houtsoorten zijn ook welkom.
Het contrast lijkt me leuk, ook om de "wijzerplaat" meer tot z'n recht te laten komen.

Model 1 meet 100x100x150mm
Model 2 meet 100x100x200mm


retro.jpg
untitled.186.jpg
untitled.187.jpg
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Leuk idee om zo iets eens te maken; persoonlijk vind ik de een na laatste het meest interessant maar dat is ongetwijfeld persoonlijk.
Laat je de bouw & eindresultaat ook zien?
Succes, Erik
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
De eerste.
prachtig model.
Het zou leuk zijn nog een rond item in de bovenkant te verwerken alleen zou ik niet precies weten wat.
kom niet verder dan een plant of een bekerhouder :)
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
XXL66,
Het asymmetrische model vind ik het leukst.
De andere is ook uiteraard mijn smaak, maar ik vind de andere te simpel qua realiseren op mijn niveau gezien.
Succes bij uw realisaties.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Op dit moment de een na onderste. Ik heb het idee dat de asymmetrische nog niet de goede verhoudingen heeft. Wellicht iets breder maken.
Waarmee heb je deze getekend/geshoppet?
 

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Thx voor de reacties, mijn voorkeur gaat ook wel naar de assymmetrische. Wat de verhoudingen betreft is wat langer misschien beter, deze klok is een beetje geïnspireerd op de "Zephyr" Clock van Kem Weber, die heeft ook een veel langere vorm.

Heb nog een ander variant uitgewerkt. Met RVS geborstelde wijzerplaat is ook leuk, iets strakker...

untitled.191.jpg

@hunto, ik teken in BricsCAD, renders in Keyshot.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.