Klein project & even voorstellen

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Beste forumleden,
Even voorstellen, Mijn naam is Gijs en begin dit jaar heb ik een mooie boerderij (1920) gekocht. Nu aan het renoveren, dus iedere avond na het werk en ieder weekend lekker klussen :)
Er zit echter ook een aardige schuur bij, dit wordt mijn eigen werkschuur/mancave voor als het binnen weer eens te druk wordt! (3 kids, 2 katten 1 hond)
Ik heb met veel plezier o.a. de verbouwing van Toxiq gevolgd. Het lijkt mij leuk om jullie op de hoogte te houden van de verbouwing, maar meer nog is alle advies welkom v.w.d. inrichting.
Ben nu aan het isoleren, zowel wanden als dak en vloer. Inmiddels ook twee kozijnen en een deur erin gezet..
20160723_091102.jpg
20160723_091050.jpgBestaande situatie achterin de schuur
20160723_102844.jpgEerst opening uit geslepen (buiten materiaal is damwand)
20160723_120558.jpg
Kozijn erin gemaakt. Links van dit kozijn heb ik ook een deur inmiddels. Daarmee kom je uit aan de achterkant waar een heerlijk terrasje uitkijkt over de weilanden!
Lengte schuur is 9 meter en de breedte is 4.5 meter.

Meer info volgt..

Fijne dag!
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Heb er wel een paar ideeën over.. buitenkant Zweeds rabbat, binnenkant OSBplaten geschilderd. houten werkbanken. Er komt ook een mooie potkachel in.
Daarnaast een paar stellingen voor houtopslag. Ik heb een Pehaka lintzaag die een mooi plekje moet krijgen en ben nog op zoek naar een vlakbank.
Thema, een paar mooie geweien, collectie zelfgemaakte hoefijzers.. (Ben zelf vroeger hoefsmid geweest) etc..
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Dank allemaal voor het welkom, wat een prachtig forum is dit toch. Moet oppassen dat ik wel aan het werk toekom, kan namelijk de hele dag wel lezen over alle mooie projecten!
Gisteren begonnen met isolatie, 2 cm lucht, regelwerk, glaswol en dan dampwerende folie. daarna OSB.
Ben aan het nadenken over de werkbanken. Zal eens een ontwerp gaan maken. Heb een Lintzaag van Pehaka, m.i. kan ik die het beste in de lengterichting langs de lange zijde gebruiken. Kan ik mooi lange planken zagen. Echter is voldoende werkruimte er omheen ook belangrijk. Wat zouden jullie adviseren?

Snel weer een nieuwe update..
20160727_191247.jpg
uitzicht uit het raam!
20160727_191158.jpg
eerste isolatie
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Hoi gg-enrique, welkom op het forum. Hartstikke leuk je project zo te kunnen volgend :)

nog een tipje, zorg voor dubbele openslaande deuren of een overhead deur.

met zo'n werkruimte komen de grote projecten vanzelf. Zonde als je een grote kast wil maken en je krijgt hem de deur niet meer door.
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Beste Maarten.
Mee eens! heb dit reeds in gedachten. De deur en het raam wat je ziet is aan de achterkant alwaar ik een mooi terrasje wil maken. Dit voor een geurend kopje koffie tijdens de arbeid.
Aan de voorkant komt een loopdeur en een dubbele openslaande deur. Een overhead is trouwens ook een goed idee...
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Hier weer een kleine update..
Inmiddels wand en plafond voor de helft geïsoleerd. Nu bezig me elektra en wanden.
Taai werken in je eentje :) maar wel veel voldoening.
20160730_112329.jpg
Maar ik heb gelukkig professionele hulp :))
20160801_080428.jpg
20160801_080415.jpg
lintzaag.jpgEen vraag over deze lintzaag, welk type afzuiging kan ik hier het beste op aansluiten? Liefst een die ook op de valk en vandiktebank kan. Ik wil hem buiten de werkplaats neerzetten ivm. geluid. Is er daarvoor dan ook krachtstroom nodig?

Groet,

Gijs
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
Beste Maarten.
Mee eens! heb dit reeds in gedachten. De deur en het raam wat je ziet is aan de achterkant alwaar ik een mooi terrasje wil maken. Dit voor een geurend kopje koffie tijdens de arbeid.
Aan de voorkant komt een loopdeur en een dubbele openslaande deur. Een overhead is trouwens ook een goed idee...

zo te lezen gaat dat helemaal goed komen :)
 

gg-enrique

Actieve deelnemer
15 nov 2013
102
0
Klarenbeek
Oei!!

Dat is alweer een tijdje geleden, maar wil toch graag weer wat posten voor de belangstellenden..
De bouw van mijn werkplaats heeft helaas (tijdelijk) plaats moeten maken voor onvermijdbare opdrachten van mijn vrouw. "Zeg Gijs, vindt je het niet mooier als we hout aan de achtergevel maken?" Tuurlijk schat! zit er morgen op.. zie hier het begin
20160916_185338.jpg

En hier het resultaat..
20160918_184555.jpg

Daarna, "Zeg Gijs, ik wil graag een kippenhok.." Tuurlijk schat, komt eraan.. en gelijk even het grasveld uitgevlakt en opnieuw ingezaaid..

20160916_185352.jpg

En daarna weer tijd voor mijn eigen project.. De voorkant van de schuur dicht gemaakt. Had nog wat hout liggen en een oude deur. Kozijn gemaakt en alles dicht gezet. Nu kan ook alles gelukkig op slot!
Komende tijd kan ik weer besteden aan de binnenkant.. Wanden en vloer isoleren, elektra, verlichting... nog genoeg te doen..

20160916_185405.jpg

Nou, wie weet tot de open dag. Ik heb hem in de agenda staan...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.