Kledingkast steigerhout

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
In navolging van de bedstee ben ik begonnen om een kledingkast te maken.
eerst weer met de schuurmachine aan de gang alvorens te greywashen.
Na het lezen van een tip hier op het forum heb ik dit met het bed, en nu de kast ook gedaan:
flesjes deco verf van de action 1:1 mengen met water. Dit vervolgens met een blokkwast aanbrengen en met een doek/spons uitsmeren.
zo krijg je toch een beetje verouderde look;)

Eerst de onderkant en bovenkant van de kast op maat gemaakt.
vervolgens latjes op de juiste lengte gemaakt en deze met behulp van goedkope action lijmklemmen, vast geschroefd.
image.jpg
image.jpg
De zijkanten en achterschot vervolgens gemonteerd
image.jpg

Morgen verder met de binnenkant. De deuren moeten helaas even op zich laten wachten tot volgende week mits het dan droog is om te schuren. Dit moet helaas buiten.
wordt vervolgd......
 

KimvE

Nieuw lid
7 okt 2014
13
0
Hoi

Dat ziet er super goed uit! Ik ben toevallig aan het zoeken naar een bouwtekening van een (stijger)houten kledingkast. Maak jij bij het bouwen gebruik van een tekening? En zo ja zou je hem misschien willen delen, of kunnen vertellen waar ik zulke bouwtekeningen vandaan zou kunnen halen? Ik vind tot nog toe wel banken en tafels, maar geen kledingkasten. Aangezien ik nog een beetje een beginner ben vind ik het werken met een bouwplan wel fijn :).

Groetjes,

Kim
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Ik gebruik geen bouwtekeningen. Ben zelf ook nog een beginner. Dit is mijn 3e project. Heb eerst een groot speeltoestel gebouwd, daarna een bedstee van steigerhout en nu een kast.
Goed kijken naar de plaatjes op internet en dan zelf een plan maken. Met steigerhout hoef je in principe geen moeilijke hout verbindingen te gebruiken en is het iets minder erg als je schroeven in het zicht hebt.
Zelf zoek ik via google op afbeeldingen. Zo doe ik ideeen op en maak ik vervolgens mijn eigen ontwerp (in mijn hoofd).
Met een beetje ruimtelijk inzicht kom ik gelukkig een heel eind.

Hier op het forum staan wel ergens wat linkjes naar sites met bouwtekeningen. Dit zijn veelal gratis tekeningen maar meestal wel in het engels. De meeste meubels zijn inderdaad wel banken en tafels, voornamelijk voor in de tuin.
succes met zoeken en mocht je vragen hebben dan kan je ze gerust stellen.
er zijn hier een hoop mensen met veel ervaring die je gerust op gang kunnen helpen.
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Kast is ondertussen helemaal af en staat op zijn plek.
hier nog wat foto's.
let niet op de kwaliteit van de foto's. Zijn gemaakt met de camera op de mobiel.
image.jpgimage.jpg
image.jpgimage.jpg

image.jpgimage.jpg

image.jpg
 
Laatst bewerkt:

KimvE

Nieuw lid
7 okt 2014
13
0
Hij is echt geweldig geworden! Ik ben me nog steeds aan het orienteren, want waarschijnlijk wordt het een groot project met meerdere meubels voor de nieuwe slaapkamer van onze zoon. Jouw kast is zeker een goede inspiratiebron.
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Hij is echt geweldig geworden! Ik ben me nog steeds aan het orienteren, want waarschijnlijk wordt het een groot project met meerdere meubels voor de nieuwe slaapkamer van onze zoon. Jouw kast is zeker een goede inspiratiebron.

Dank je!

wat voor meubels willen jullie allemaal gaan maken?
Ik maak nu nog een boekenplank van steigerhout maar moet daar ook eerst wat inspiratie voor op gaan doen.
mocht iemand leuke ideetjes hebben dan houd ik mij aanbevolen!

Ik heb van de tot nu toe gemaakte projecten veel geleerd en wordt steeds behendiger in het vinden naar oplossingen.
doordat ik maar een beperkt aantal gereedschappen heb probeer ik deze zo allround mogelijk te gebruiken.
De ronde delen die ik gemaakt heb om de roede te bevestigen heb ik bijvoorbeeld met de decopeerzaag gemaakt. Echter doordat ik een echte budget decopeerzaag heb ging dit niet gemakkelijk.
De zaag liep schuin weg waardoor ik redelijk wat moest corrigeren door te schuren.
De ronde delen voor de handvatten heb ik met de afkortzaag gemaakt door eerst een soort veelhoek te zagen.

Met een bandschuurmachine geklemd in mijn workmate kon ik deze vervolgens mooi rond schuren.
dit ging veel sneller en nauwkeuriger dan met de decopeerzaag.
 
Laatst bewerkt:

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ziet er goed uit zo.
mooie kleur ook.
en die lijmklemmen, heb er zelf 6 stuks.
2 euro p/st en werkt prima voor het snelle lichte klemwerk.
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Zwart was inderdaad ook mooi geweest. Echter had ik vooraf een budget vastgesteld voor het maken van een bedstee, kledingkast, tuinbank en 2 bloembakken. Voor het zwarte beslag moest ik ongeveer het dubbele betalen waardoor ik mogelijk niet binnen mijn budget kon blijven.

Mogelijk gooi ik er nog een zwarte lak overheen als ik alles klaar heb.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.