Kledingkast onderdelen

Knakkie

Actieve deelnemer
5 mrt 2018
132
36
Goedemiddag,

Ik weet niet waar in welk topic ik dit moet posten dus mijn excuses als het verkeerd staat.
Ik werd door mijn 88 jaar oude vader gevraagd te kijken naar zijn kledingkast, die deuren gingen zo zwaar heen en weer.
Ik heb de deuren eruit gehaald en ik zag gelijk al, dat de gelagerde wieltjes versleten waren.
Echter ik weet niet hoe dit heet, en ik ben me rot aan het zoeken, omdat dit van een vrij oude kledingkast komt.
Ik vond wel wat bij de Praxis of Gamma, maar dat vastgeschroefd aan de zijkanten (ik weet niet of dat wel sterk genoeg is.)
Weet iemand van jullie of dit nog te verkrijgen is, en liefst hetzelfde, dus voor de bovenkant, en aan de onderkant kun je d.m.v een schuifje een lipje door de sleuf in het hout laten lopen, dus hij hangt echt aan de bovenkant in de rail.
Deuren zijn gemaakt van spaanplaat, die heb ik niet opgemeten maar ik schat zo een 12mm (vrij zware deuren)

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • rollers bovenkant.jpg
    rollers bovenkant.jpg
    37,3 KB · Weergaven: 32
  • Schuifjes onderkant.jpg
    Schuifjes onderkant.jpg
    80,6 KB · Weergaven: 32

Knakkie

Actieve deelnemer
5 mrt 2018
132
36
Dank jullie wel.

@Charel09 Zo zie je maar, even gezocht op "kastdeurrol" en ik zag ineens dezelfde staan bij Hornbach, dus gelukt.
De schuifjes aan de onderkant vond ik uiteindelijk bij Meubelbeslagonline, hopelijk is dat de juiste maat, maar goed dat gaan we zien.

@Tympy Nope dat leek er ook niet op, maar evengoed bedankt.

Hopelijk gaat alles passen, maar goed dat zien we als we het binnen krijgen, is besteld.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.762
2.604
Gaanderen
Kijk goed of de maten kloppen. Iedere fabrikant heeft weer andere maten. De boormaat is vaak goed maar het moet ook in de rails passen.
 

Knakkie

Actieve deelnemer
5 mrt 2018
132
36
Goedemorgen Wim,

Ja daar ben ik me zeker van bewust, echter de rollen aan de bovenkant lijken er verschrikkelijk veel op en aangezien ik niets anders kon vinden als deze, heb ik deze toch besteld.
(Er staan totaal geen maten bij, dus ja weinig aan te doen)
Mocht het niet passen, tja dan maar terug sturen.
Toen ik naar de kast ging kijken, had ik wel snel in de gaten dat de rollen bovenin het profiel op waren (het viel zo uit elkaar toen ik de deuren eruit haalde)

Nou ja we gaan het zien, als het goed is, heb ik morgen de spullen in huis.
Mocht dat nu helemaal niet werken, dan moet ik maar kijken naar een andere rail.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.