Klassieke goot constructie

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
387
166
Zaanstreek
Hier twee foto's tijdens de bouw en na het schilderen :) Bedankt voor de hulp nogmaals!

Overigens, de gootklossen waren origineel van baksteen (en dus in de gevel gemetseld) maar zijn er ooit vanaf gehaald. De buurman heeft ze nog wel, dus heb die maar in vorm gematched. Mahonie gehaald bij de fijnhout omwille van snelheid, opgedikt met D4 en de achterzijde in de menie gezet. Chemisch anker in de wand, door de gootklos heen met een moer.

Bijlagen

• IMG_2297_preview.jpeg
    IMG_2297_preview.jpeg
    190,9 KB · Weergaven: 32
  • IMG_2279_preview.jpeg
    IMG_2279_preview.jpeg
    180,3 KB · Weergaven: 32

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.940
1.241
72
Veldhoven
Mijn broer woont in de Rembrandtstraat en heeft het vergelijkbaar. Dus dit topic onthoud ik even.
Hebt u trouwens ook last van verzakkende funderingen?
Zoja, wat hebt u er aan gedaan?

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
387
166
Zaanstreek
Mijn broer woont in de Rembrandtstraat en heeft het vergelijkbaar. Dus dit topic onthoud ik even.
Hebt u trouwens ook last van verzakkende funderingen?
Zoja, wat hebt u er aan gedaan?
ja absoluut. hier in de zaanstreek ontkom je er bijna niet aan. Funderingsherstel is uitgevoerd door de firma de coogh ca 6jr geleden. Bijkomend voordeel is een goed geïsoleerde vloer met vloerverwarming 😉

• Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.940
1.241
72
Veldhoven
ja absoluut. hier in de zaanstreek ontkom je er bijna niet aan. Funderingsherstel is uitgevoerd door de firma de coogh ca 6jr geleden. Bijkomend voordeel is een goed geïsoleerde vloer met vloerverwarming 😉
Zou u mij via pb eens kunnen vertellen wat ongeveer de kosten waren en hoe lang u uit huis hebt gemoeten?
Mijn broer heeft het over 60.000 euro en 3 maanden uit huis, en beide dingen zijn voor hem een hele grote drempel. Mede door twee huisdieren en zijn ver gevorderde Parkinson waardoor hij toch binnen afzienbare tijd zal moeten gaan verhuizen. En we (mijn jongste broer en ik) willen hem goed kunnen adviseren over wat hij moet doen.

• Leuk
Waarderingen: Doubledot

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.