Helpen jullie mij even op weg?
Ik zou deze klassieke (kelder)deur van 2030 x 610 x 45 mm willen vervangen door een inbouwdeur (?) met magnetische snapper push-to-open (?), zodat de deur vlak komt met de muur, die opnieuw dient te worden bezet, en zonder dat die deur een klink/slot/chambranten heeft. Kortom; voor het uitzicht van een inbouwkast.

Dus dacht ik:
Lijkt dit een goed idee of zie ik wat over het hoofd?
EDIT: Ik maak even abstractie van de afwerking, want de deur zal natuurlijk naar voren moeten komen, om even te komen met de gipsplaat + lijm, en dat kan wel eens een probleem zijn rechts waar beperkte plaats is (omdat het kozijn van de voordeur in de weg zit).
Ik zou deze klassieke (kelder)deur van 2030 x 610 x 45 mm willen vervangen door een inbouwdeur (?) met magnetische snapper push-to-open (?), zodat de deur vlak komt met de muur, die opnieuw dient te worden bezet, en zonder dat die deur een klink/slot/chambranten heeft. Kortom; voor het uitzicht van een inbouwkast.

Dus dacht ik:
- een MDF plaat van 22 of 38 mm te laten verzagen in de bouwhandel, zodat ik geen dure schildersdeur in de exacte afmetingen moet gaan zoeken,
- inliggende scharnieren te plaatsen, zoals in een keukenkast,
- en een zwaardere push-magneet met 10 à 12 kg kracht te monteren in de dag op het kozijn, oftewel voldoende vooruitgeschoven om het verschil in dikte van de deur op te vangen of ik moet de slaglatten dikker maken maar dat lijkt moeilijker.
Lijkt dit een goed idee of zie ik wat over het hoofd?
EDIT: Ik maak even abstractie van de afwerking, want de deur zal natuurlijk naar voren moeten komen, om even te komen met de gipsplaat + lijm, en dat kan wel eens een probleem zijn rechts waar beperkte plaats is (omdat het kozijn van de voordeur in de weg zit).
Laatst bewerkt: