kistjes met een kleurtje

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dat werken met acrylverf om wat kleur aan te brengen blijft me fascineren. Vandaar een paar kistjes gemaakt van laotiaans noten en esdoorn, met een deksel van afzelia (maka heet het hier) en ook een strookje esdoorn.
Een deksel heb ik met goudverf ingewassen en de strook esdoorn blauw gemaakt; het esdoorn van het kistje met rood en blauw en daarna een veegje goud. Het blanke hout heeft 2 laagjes Osma zijdemat gekregen. Ben er nog niet helemaal tevreden over, maar de reacties zijn wel positief. Ben benieuwd naar de reacties van mijn mede forummers!

jaap








Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Meneer Gifkins is blij met je volgens mij!!

Persoonlijk ben ik (nog niet) zo'n fan van het kleuren van hout maar het geeft wel weer enorm veel nieuwe mogelijkheden....mmm....misschien toch maar eens over na gaan denken.

Verder erg mooie kisten!! Er is iets met de combi licht/donker dat het altijd goed doet.

Hoe is de bodem bevestigd?
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
De deksels vind ik wel leuk met die strook, maar de zijkanten zijn nogal vreemd.. ze vormen geen geheel met de deksels is mijn eerste indruk. Net zoals de afwisseling in licht en donker hout. Het lijkt mij dat de deksels bij een andere doos horen.

De vraag blijft natuurlijk of dat de bedoeling is. ;)
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ik vind de doosjes op zich erg mooi, het kleur experiment vind ik minder geslaagd. Het was m.i.mooier geweest als het hele doosje bewerkt was, zoals je wel eens vaker bij kasten ziet.

Zelf gebruik ik wel eens ecoline om lichte mooi getekende houtsoorten te kleuren. Met een rood,blauw en geel potje kun je een scala aan kleuren mengen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ben niet voor schilder in de wieg gelegd, begrijp ik inmiddels. Bij thuiskomst vond mijn vrouw het "wel leuk" wat mij al redelijk optimistisch maakte, maar later op de avond, bij een nadere beschouwing vond ze het kleurwerk maar niks, maar de naturel kistjes erg mooi. Ik denk dat de schuurmachine er morgen maar even moet assisteren, of ik maak ook een wandje met een verzameling :D !
Ik blijf toch nog wel even experimenteren, zo mooi als Adrew Chrawford krijg ik ze vast nooit, maar hij gebruikt ook kleur, en hoe!

jaap



Attached files
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Jaap, laat je niet te snel ontmoedigen, misschien ben jij wel die grote kunstenaar die net zoals Van Gogh pas na zijn heengaan op waarde wordt geschat ;)
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Jaap

Ik moet zeggen dat de kistjes mooi gemaakt zijn, mooie verbindingen en deksels. Maar het schilderwerk ;) ;) Ik houd wel van een beetje vrije expressie. Misschien had je beter voor 1 kleur kunnen kiezen( per kistje)
Dat blauw/goud is wel een mooie combinatie. Er afschuren kan altijd nog. Eerst naar eens kijken wat de Thai er van vinden. Misschien iets voor de lokale markt of vrienden.

Hartelijke groet Hugo
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Jaap dat vind ik nou mooi. eindelijk een Nederlander die durft te breken met traditionele houtbewerking.

gr. alb
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
@Jaap zo mooi als Adrew Chrawford krijg ik ze vast nooit, maar hij gebruikt ook kleur, en hoe!

Jaap! die van Adrew Chrawford zijn niet mooier, maar zijn anders!!!!!!!!!!!!!!

GR.Albert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.