kikker en afschuining mond nr.5

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Iets van de schaaf beitel afhalen helpt niet, want de positie van de snede wordt door de dekbeitel bepaald.
 

Co.

Actieve deelnemer
20 jun 2010
27
0
Ben even flink op internet naar foto wezen kijken van een nr.5 type 19. Alles klopt zelfs het vorkje wat bij mij uit 2 delen bestaat klopt. Alle afmetinen van de breekbeitel kloppen ook maar op de hoogste stand van de vork ligt mijn breekbeitel iets van 1 mm boven de zool.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Die vork is toch van twee stukjes plaatstaal gemaakt? Die kan je wel buigen in tegenstelling tot de oude die van gietspul gemaakt was en direct zou breken. Misschien moet je hem wel eerst uit de kikker halen. Dat lijkt me best nog een klus, want dat pennetje is maar klein en zit erg vast.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Kan je eens proberen een paar (duidelijke) foto's te maken van de kikker in de schaaf zonder beitel, de schaaf met de beitel erin maar zonder de 'lever cap', het stelwiel schuin van achter zodat je het vorkje kunt zien en de mond als de schaaf helemaal gebruiksklaar is?

Arthur
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Yep, dat zijn duidelijke foto's :) Ik heb er een tijdje naar zitten kijken maar zie niets wat me wantrouwig maakt. Ik zie twee mogelijkheden: verkeerde keerbeitel, zoals Seek al zei of een verbogen vorkje. Anders weet ik het ook niet...

Arthur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.