Kieren tussen planken schuurdeur opvullen

NRGd

Actieve deelnemer
21 mei 2017
44
17
Arnhem
Ik heb vorig jaar (met veel hulp/inspiratie) een dubbele schuurdeur gemaakt van een houten frame met daarop planken geschroefd. Veel van geleerd, paar dingen ook niet helemaal lekker gegaan, maar daar leer je van :) Een van die dingen is dat ik waarschijnlijk de mes-groef van de planken iets te ver uit elkaar heb gezet, na het monteren zijn er tussen sommige planken wat kieren ontstaan. Schroeven zitten van buiten en zijn helemaal weggewerkt, dus kan de planken niet meer dichter op elkaar zetten. Nu lijkt het me vanwege inregenen van water wel dat ik de kieren moet afdichten.

Vraag: kan ik dit dicht zetten met kit, en zo ja, welke kit?

Ik moet toch nog wat schilderwerk doen (zie plamuur op foto) dus dan pak ik dat liever in een keer mee.

Bijlagen

• IMG_2522.JPG
    IMG_2522.JPG
    64,5 KB · Weergaven: 29
  • IMG_2521.JPG
    IMG_2521.JPG
    77,6 KB · Weergaven: 29
  • IMG_2519.JPG
    IMG_2519.JPG
    71,7 KB · Weergaven: 29

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.416
3.785
Kan je er tussen door kijken? Want je gebruikt messing en groef, zodat de planken kunnen werken, zonder dat je er tussen door kan kijken. Als het weer vochtiger wordt , sluiten de naden zich weer.

NRGd

Actieve deelnemer
21 mei 2017
44
17
Arnhem
Kan je er tussen door kijken? Want je gebruikt messing en groef, zodat de planken kunnen werken, zonder dat je er tussen door kan kijken. Als het weer vochtiger wordt , sluiten de naden zich weer.
Ja, niet veel, maar op sommige plekken valt er wat licht doorheen. Ik heb niet het idee dat t weer helemaal dicht trekt bij vochtiger weer. Heb ook niet vochtregulerende verf gebruikt geloof ik (nog zo’n leermomentje)

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.416
3.785
Kitten knapt het meestal niet van op. Het hout blijft werken en de verf blijft breken. Als je een kit op kleur kan krijgen, valt dat het minste op.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.