Hoi allen, mijn huidige bankje is er mee gestopt en ik heb besloten er geen energie in te gaan stoppen of geld om hem te repareren. Het stond al in de planning om hem te vervangen, alleen ik wist nog niet waarmee en wilde even geld ervoor opzij leggen. Helaas, die tijd is me niet gegund.
Ik ga dus zoeken naar een leuke 2e hands of nieuwe en in een niet al te hoge prijsklasse. Hieronder wat meer info:
Een snel blik op de markt leerde me dat de volgende machines wel interessant zouden kunnen zijn:
Ik ben bij zowel VDH in Utrecht voor de Jet geweest als bij HBM in Moordrecht voor de ehh.... Juist ja, de HBM
. Wat me opviel, is dat de verkoper bij VDH de apparatuur van HBM compleet de grond inboorde als inferieure chinese ellende bij een veredelde groothandel, waar men bij HBM aangaf dat de Jet's mooie machines zijn. Ter aanvulling, ik hou er nooit zo van wanneer men een con-collega afkraakt. Je kan iets vinden van kwaliteit bij HBM maar ik was aangenaam verrast van het eerlijke advies en de tijd welke men voor me nam.
Mijn vraag aan jullie als wellicht ooit (of nog steeds) gebruikers van deze minibankjes, wat denken jullie hiervan? En ik vermoed dat de 370 Watt op de HBM 450 misschien te licht is? Ter vergelijk, mijn huidige bankje had 160 watt en daar merkte ik soms van dat hij moeite had met wat ik probeerde te doen, vooral bij het boren van de pen blanks voor de Sierra kits. De 550 watt op de 450 klinkt iets veiliger dan.
Ik begrijp dat vanaf de 800 euro de echt interessante banken komen maar dat wil ik nu nog niet investeren en ik heb er de ruimte bijna niet voor.
Alvast bedankt voor het lezen en wellicht advies voor bankjes waarvan ik het bestaan nog niet weet. Mocht een van jullie een bankje als bovenstaand kwijt willen, dan weet ik iemand die daar interesse in heeft
. Ik baal als een stekker dat ik onlangs te laat reageerde op een HBM 1100 welke hier te koop stond voor 150 euro.
Ik ga dus zoeken naar een leuke 2e hands of nieuwe en in een niet al te hoge prijsklasse. Hieronder wat meer info:
- Mijn hobbykamer is 2x3 mtr ongeveer, dus veel ruimte voor een draaibank is er niet, zeker niet wanneer je bedenkt dat er ook een kolomboor en lintzaag gaan komen over een tijdje. Wellicht verkas ik naar de schuur maar liever niet, die ruimte is voor andere zaken nodig.
- Ik draai tot nog toe, ook vanwege het ruimte gebrek maar vooral omdat ik het leuk vind, vooral klein spul. Pennen, ringen, tollen, paddenstoelen, vogels, mini vogelhuisje.
- Op het lijstje van dingen welke ik nog wil gaan draaien staan kleine schalen (diameter max 15cm ong), bekers, doosjes, kandelaars, kleine lepels.
Een snel blik op de markt leerde me dat de volgende machines wel interessant zouden kunnen zijn:
- HBM 450 Variabel, 370 watt voor 300 euro. https://www.hbm-machines.com/produc...raaibankensub/hbm-450-variabele-houtdraaibank
- HBM 450 x 300 Variabel, 550 watt voor 350. https://www.hbm-machines.com/produc...nkensub/hbm-450-x-300-variabele-houtdraaibank
- JET JWL1015VS Variabel, 500 watt voor 410 euro. http://www.vdhbv.nl/houtbewerkingsm...t-houtdraaibank-jwl-1015vs-variabel-230-volt/
Ik ben bij zowel VDH in Utrecht voor de Jet geweest als bij HBM in Moordrecht voor de ehh.... Juist ja, de HBM
Mijn vraag aan jullie als wellicht ooit (of nog steeds) gebruikers van deze minibankjes, wat denken jullie hiervan? En ik vermoed dat de 370 Watt op de HBM 450 misschien te licht is? Ter vergelijk, mijn huidige bankje had 160 watt en daar merkte ik soms van dat hij moeite had met wat ik probeerde te doen, vooral bij het boren van de pen blanks voor de Sierra kits. De 550 watt op de 450 klinkt iets veiliger dan.
Ik begrijp dat vanaf de 800 euro de echt interessante banken komen maar dat wil ik nu nog niet investeren en ik heb er de ruimte bijna niet voor.
Alvast bedankt voor het lezen en wellicht advies voor bankjes waarvan ik het bestaan nog niet weet. Mocht een van jullie een bankje als bovenstaand kwijt willen, dan weet ik iemand die daar interesse in heeft
Laatst bewerkt: