Keuze DEWALT DWE7485RS of Hikoki HPT C10RJ

johantd

Actieve deelnemer
8 apr 2015
30
1
Goedemorgen,


Zoek een 2e zaagtafel (om mee te nemen op karwei). Nu heb ik veel over de DEWALT gelezen en gehoord maar over de Hikoki nog niet zoveel. Zijn er hier mensen die deze machine kennen of in gebruik hebben?


Groet Johan
 

Woutmans

Actieve deelnemer
7 jul 2020
48
7
Utrecht
Als Toolnation deze tafel werkelijk voor 350 euro gaat verkopen (even snel gegoogled), inclusief onderstel lijkt het een no-brainer. Zaagdiepte van 79mm, rack-pinion fence, softstart en rem, goede uitbreidingen naar links, rechts en uitvoer. Doe er een goede zaag op, neem een incra miter (of de aanrader van Dennis' Hooked on Wood DrillPro voor 70 euro) en je hebt voor onder de 500 euro een tafelzaag die concurreert met de DeWalt 7492 (that's right, niet de 7485!) voor zo'n 200 euro minder.

OK ok, dat is misschien een beetje te enthousiast. Ik lees dat de Hikoki wat minder calibratie en afstelmogelijkheden heeft. Zaag haaks op de tafel zetten gaat wel, maar zaag haaks op de fence/miter zetten gaat geloof ik niet. Dat lijkt me wel een dingetje dat je zou moeten kunnen regelen..

Edit:
@bobmartin hieronder: dat is één van de twee video's die ik even snel gekeken heb. Hij vond het zaagblad waardeloos, vandaar mijn bovenstaande idee voor een goed blad. Ik zie dat hij later het rack&pinion systeem gemold heeft, en twee maanden later weer problemen had. Hij heeft de zaagtafel toen weggedaan.
 
Laatst bewerkt:

Ervido

Nieuw lid
29 jan 2019
7
4
Als Toolnation deze tafel werkelijk voor 350 euro gaat verkopen (even snel gegoogled), inclusief onderstel lijkt het een no-brainer. Zaagdiepte van 79mm, rack-pinion fence, softstart en rem, goede uitbreidingen naar links, rechts en uitvoer. Doe er een goede zaag op, neem een incra miter (of de aanrader van Dennis' Hooked on Wood DrillPro voor 70 euro) en je hebt voor onder de 500 euro een tafelzaag die concurreert met de DeWalt 7492 (that's right, niet de 7485!) voor zo'n 200 euro minder.

OK ok, dat is misschien een beetje te enthousiast. Ik lees dat de Hikoki wat minder calibratie en afstelmogelijkheden heeft. Zaag haaks op de tafel zetten gaat wel, maar zaag haaks op de fence/miter zetten gaat geloof ik niet. Dat lijkt me wel een dingetje dat je zou moeten kunnen regelen..

Edit:
@bobmartin hieronder: dat is één van de twee video's die ik even snel gekeken heb. Hij vond het zaagblad waardeloos, vandaar mijn bovenstaande idee voor een goed blad. Ik zie dat hij later het rack&pinion systeem gemold heeft, en twee maanden later weer problemen had. Hij heeft de zaagtafel toen weggedaan.
Klopt maar tevens zijn er talloze video’s van mensen die er wel dik tevreden over zijn. Pech kun je met elke machine hebben. Ook over de Dewalt zijn er video’s van mensen die pech hebben van een scheve tafel tot het niet haaks kunnen afstellen tot verbrande motors enz.. Dus wat dat betreft kun je er niet van uitgaan dat het een slechte machine zou zijn. Mijn advies is dan ook gewoon you tube afstruinen en een keuze maken die voor jou goed voelt. In dat prijssegment zijn er volop keuze's te maken en de een zweert bij dit en de andere bij dat. Bovendien dewalt en bosch laten ook in China produceren Assembleren doen ze af en toe in eigen land om erop te kunnen zetten Made in ……
 

Rubinh0

Actieve deelnemer
2 dec 2015
32
16
Tongeren
De gelinkte filmpjes zijn van het oude model C10RJ (zie je oa. aan de vorm van de inlegplaat).
Van de nieuwe vind ik eigenlijk alleen maar filmpjes uit de US onder Metabo PT C10RJS. Zijn er hier mensen die deze zaag intussen aangekocht hebben/in gebruik hebben en er iets nuttigs kunnen over vertellen? :)

Over de C10RJWAZ dus, het laatste model dat eind vorig jaar op de markt kwam :)
Vraag me net als Johan af of de zaag de moeite is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Danny1984

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.