Keukentrapje

ad.vanholten

Actieve deelnemer
15 aug 2012
192
107
Middelharnis
Heb er toch wel een vraagje over.... wat weerhout :) het ervan om spontaan in spagaat te gaan .

Enne heb je hier een tekening van ? denk dat het wel iets is wat de houtfrobelaars/houtwurmen leuk vinden om ook zelf te maken .

Rendew,(en anderen)
Ik heb tussen de 'poten' van dat band van een zonnescherm gedaan, daar had ik helaas geen foto meer van en aangezien het een opdrachtje was kan ik die ook niet meer maken:cool: .

Ik heb er geen tekening van, het was een beetje 'uit het blote hoofd'. De ongeveer-maten heb ik nog wel:
het hout is vuren, uitgezocht, zonder kwasten
- het deel van de traptreden houtmaat 9x0.18
- het achterdeel houtmaat 6x0.18
- treden houtmaat 12x0.18
- Het achterdeel loopt van 50cm onderaan naar 42 cm bovenaan en is 110 cm lang. Het deel met de traptreden past daar 'zuigend' tussen.
- het bovenblad is iets dikker (ik dacht 22 mm) en 43 x 23 cm
verder:
- traptreden aan de achterkant gelijk geschaafd met de trapbomen
- traptreden 1/3 (6mm) in de trapbomen gewerkt
Tussen de 'achtertrapbomen' van het achterdeel zit een kruis dat ingewerkt zit in die bomen en 2 rechte latten onder en boven dat kruis. Deze zitten met een zwaluwstaart in de achtertrapbomen gewerkt.
- geen schroeven gebruikt alleen houtlijm en twee bouten voor het scharnierdeel

In de flow van de hobby vergeet ik altijd foto's te maken, sorry. Ik ga er proberen erg in te houden...:mad:
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor en jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.