Keukentablet vernieuwen

Rocky

Actieve deelnemer
23 apr 2012
61
1
Hoi allemaal,

Een kameraad heeft me gevraagd om bij hem een keukentablet te vernieuwen.
Ik wil dit graag doen, er is echter een moeilijkheid. Er moet een hoek van 90° worden gemaakt.
Normaal wordt dit gefreesd met een bepaalde mal. Dit lijkt mij de meest propere oplossing. Nu hebben ze dit met een overgangsprofiel.
Maar dit is niet gemakkelijk proper te houden.
Nu is mijn vraag: heeft iemand tips hoe je de hoek van 90° kan maken?
Zelf heb ik een eenvoudige bovenfrees. Kan je zo een mal zelf maken en met de kopieerring nafrezen?
Ik vraag me alleen af of je met de frees wel de dikte van het tablet (4 cm) kan infrezen. Of moet je dit met een speciale frees doen?

Alle tips zijn welkom:)

Groetjes,

Rocky
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Het gaat dus om een blad met een waterkering aan de voorkant? Ik zou persoonlijk het blad gewoon bestellen op maat, spoelbak er direct mooi in gefreesd ed.
Of heeft ie het blad al?
 

Rocky

Actieve deelnemer
23 apr 2012
61
1
Neen, hij heeft het blad nog niet, maar kan je die infrezing om de hoek van 90° ook op maat laten maken? Ja dat valt wel te overwegen
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Hi,

Gewoon een rechte frees gebruiken van 16 Mm, de ene kant kan je gewoon recht zagen + 16 Mm andere kant heb je je voorkant van de tablet die je dan 16 Mm inkort in feite. Frezen doe ik door een lat of multiplex met klein verstekje aan erop te spannen en met je ring ertegen rijden, contreverstek doe je evenzo. Simpel als je het een paar keer gedaan hebt.

Als je wil kan je me PB voor meer uitleg als het je wat zegt

Suk6
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Keukenwerkbladen kan je op elke afmeting en met alle sparingen en inkepingen erin bestellen. T' is gewoon de afweging maken wat het voordeligst en best is, als de uren die je erin steekt niet betaald hoeven worden kun je overwegen zelf aan de slag te gaan met een mal, maar als je je verfreesd, ben je al duurder uit.
Als je hem besteld zit er ook een groef in met een kunststof veer, en de uitsparingen voor de spanschroeven.

Je kunt er ook voor kiezen een blad toe te passen zonder waterkering, dan hoef je niet te frezen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.