Keukenkastje voor in mijn camper....

Majomi

Nieuw lid
4 dec 2022
3
0
Cas
Hallo,
Ben bezig met het ombouwen van een Peugeot bus naar camper. Nu wil ik een keukenkastje maken met 3 deurtjes (of 2 deurtjes en een lade gedeelte)
Heeft iemand hier misschien een bouwtekening van die ik kan gebruiken?
Ik hoor het graag!

Groet Marco
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.183
877
Ulvenhout
Welkom op dit forum!

Ik denk dat je weinig respons zult krijgen, want je geeft totaal geen info. Wat wordt de breedte, de diepte, de hoogte? Hoe ga je hem monteren? Welk materiaal wil je gebruiken?

Voor het maken van een simpele corpus (deftige naam voor de basis van een kast) kan je meer dan genoeg filmpjes vinden op YouTube, zoek bijvoorbeeld op: 'cabinet making'. Ik zou daar eens rond gaan kijken en daarna schets maken van wat in jouw camper zal passen. Het is echt geen rocket science.

Als je je bevindingen post kunnen wij je daarna verder helpen.

Om het licht te houden wordt dacht ik vaak 15mm populieren multiplex gebruikt, maar berken kan wellicht ook.

Zet hem op!
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.183
877
Ulvenhout
Zeker goed om dat filmpje eens te bekijken, maar weet dat de Amerikanen vaak een andere manier hebben van deurtjes monteren, namelijk met een 'face frame'. Ik ken geen goede nederlandse vertaling. Hier komt dat weinig voor.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de manier van monteren van dit kastje. Ik heb daar veel aan gehad.
 

Dico

Nieuw lid
4 dec 2016
4
1
Zeker goed om dat filmpje eens te bekijken, maar weet dat de Amerikanen vaak een andere manier hebben van deurtjes monteren, namelijk met een 'face frame'. Ik ken geen goede nederlandse vertaling. Hier komt dat weinig voor.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de manier van monteren van dit kastje. Ik heb daar veel aan gehad.
Zijn tussenliggende deuren of tussenslaand net hoe je t noemen wil. Niet mega bijzonder hoor
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.220
2.644
Amerikaanse campers zijn over het algemeen veel zwaarder dan europese campers. Hier moet je heel veel moeite doen om binnen de 3500 kg te blijven. De constructie is liefst zo licht mogelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Amerikaanse campers zijn over het algemeen veel zwaarder dan europese campers. Hier moet je heel veel moeite doen om binnen de 3500 kg te blijven. De constructie is liefst zo licht mogelijk.
Een grote Peugeot Boxer (L2H2) zit onder de 2000 kg en de lange versie van een Peugeot Partner ook. Dus je zou nog 1500 kg mee mogen nemen, dus het gewicht is niet zo'n probleem. Vroeger konden bussen minder vervoeren en werden zware loodaccu's gebruikt. Toen was het gewicht wel een ding om in de gaten te houden.

Wat je wel in de gaten moet houden is het maximum toelaatbaar gewicht dat voor het type/model bus dat je hebt. Er zijn Peugeot modellen die tot "maar" 2900 kg gaan. Met een bus van 2000 kg + passagiers + brandstof + water + ombouw naar camper + bagage kan dat krap worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.