Keuken (UPDATE 13-08-2010 pagina 2)

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Als eerste zal ik me even voorstellen, ik ben Jesse en als hobby hout na jarenlang gezien te hebben van me vader die meubelmaker is.

Het deel op de foto's is het eerste deel, de keuken wordt een hoek keuken, en aan de rechterkant zie je een blok uitsteken, hier komen aan weerzijden gedraaide poten die mijn buurman draait voor mij van eikenhout.
Vermoedelijk komt er een betonnenblad op die ik ook zelf ga maken. Tenzij er mensen suggesties hebben voor niet al te dure aanrechtbladen.

Ook even als bijlage nog wat andere werkstukken.
Alle zware machines die ik heb zijn van het merk Scheppach zoals Scheppach zaagtafel TKU 380V, Freestafel HF33 en een combi HM2 met langgatboor inrichting, overige gereedschappen zijn gekozen na kwaliteit en doeleinden zoals Makita en Elu schuurmachines, hitachi, makita en dewalt boormachines.

Attached files
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Re: Keuken

Hoi Arie,

Ik heb voor vuren hout gekozen de staanders en bodem zijn van 18 mm MDF en worden gegrond en hoogglans wit geschilderd. De gedraaide poten worden gemaakt van eikenhout van 10 bij 10 cm.

Echter over de kleur ben ik nog niet uit, ik wil wel de hout structuur blijven behouden en de keuken aflakken. Het liefst wil ik een eiken kleur krijgen net zoals ruw eiken geschaafd is.
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Re: Keuken

Mijn complimenten!, heel mooi.

Hoeveel uur ben je wel met de bouw van je keuken bezig geweest?
(lijkt mij heel veel werk) ;)

Groeten Rudolf.
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Re: Keuken

Hoi Rudolf,

Als eerste bedankt voor de complimenten.
Dit is nog maar het eerste deel en ben er 2,5 dag mee bezig geweest.
Het blok voor de oven en de andere kast liggen al klaar om in elkaar gezet te worden.
De laden moeten nog gemaakt worden en die worden gemaakt met zwaluwstaart verbinding.
Echter eerst even opzoek naar de ladegeleiders want daarop moet ik de laden aanpassen.
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Re: Keuken

bedankt voor compliment
totale oppervlakte 90m2

Hansalmere zei:
ziet er zeer mooi uit, heb een grote werkplaats tot je beschikking of ............


hans
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Re: Keuken

denk maar dat ik ga verhuizen uit almere, want zo groot is hier de gemiddelde tuin nog niet eens, laat staan een schuur

hans
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Re: Keuken

Hallo Jesse,

Ik heb via dezelfde site een site gemaakt.
Maar als ik jouw link aanklik, dan krijg ik een bericht dat het niet kan worden geopend.

Groeten Rudolf.
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Re: Keuken

de laden met zwaluwstaart verbinding zijn gemaakt.
Ook een voorbeeld van het beslag dat erop komt.
Voor de ladegeleiders heb ik zelfsluitende genomen met een lengte van 50 cm en 70% uittrekbaar.

Attached files
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Re: Keuken

Ik ben ook op zoek naar ladegeleiders.
Waar heb jij ze gekocht, en hoeveel kilo kunnen ze dragen?

Groeten Rudolf.
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Re: Keuken

Ik heb ze gekocht bij de bouwmarkt, zijn veel keuzes maar mijne kunnen 12 kilo dragen genoeg voor in de keuken leek mij.

Rudolf zei:
Ik ben ook op zoek naar ladegeleiders.
Waar heb jij ze gekocht, en hoeveel kilo kunnen ze dragen?

Groeten Rudolf.
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Re: Keuken (UPDATE)

de oven is gekocht en als proef geplaatst.
Keuken is op zich klaar alleen afwerking oven blok nog wat lijsten.

Wachten is op de kleurbeits, stuckadoor, aanrechtblad en mijn buurman die de poten draait.

Attached files
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Re: Keuken (UPDATE)

Zo vandaag weer een update van de hangkast.
Idee heb ik gedaan bij de keuken bedrijf, echter wordt deze wel in de zelfde stijl als de keuken die ik maak, zie de foto's:

Attached files
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
Re: Keuken (UPDATE 08-08-2010 pagina 2)

update:

kastje in kleur gespoten met beits.

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.