Eenmaal droog, weer door schuren met een hoger korrel zoals 400 en dit bepaal je zelf hoe je het effect wil bekomen.
Moet het donker of licht worden!!!
De bedoeling is dat je altijd van donkere kleuren naar licht kleuren over gaan.
Je moet ook altijd het zwart kunnen verdoezelen door de andere kleuren op te plaatsen.
Altijd tussendoor het stof wegblazen.
De volgende keuze was paars qua kleur. Dezelfde mengeling van 20% kleur en 80 % ethanol alsook de zelfde bewerkingen qua aanbrengen en uitdrogen..

Na uitdroging en schuren tot korrel 600 van het paarse kleur werd er oranje aangebracht.

Na het uitdrogen van het oranje kleur werd er nog eens ethanol opgespoten en met een propje keukenpapier en een ronddraaiende draaibank alles met elkaar vermengt.
Het drogen met een haardroger is weer van belang.
Daarna schuren met een korrel 800.
Van deze fase ben ik foto's vergeten te nemen.
Hier en daar werden er gele vlekken gedipt door middel van keukenpapier te gebruiken.
Daarna weer drogen met de haardroger en schuren tot korrel 800.

Je kan zelf spelen met kleuren zoveel als je wil, maar ik heb hier gestopt.
Ik heb dan nog geschuurd met korrel 1200.
Er werd dan een melamine lacquer aangebracht via een keukenpapiertje.
Opgelet, de draaibank mag niet draaien.

Schuren tot korrel 2000 en dat mag eventueel met een ronddraaiende draaibank gebeuren.
Daarna breng je 3 à 4 lagen melamine lacquer aan en schuur je telkens met een korrel 3000.
Je kan dan eventueel om nog meer blank te bekomen een wax 22 aanbrengen, maar ik heb ervoor gekozen om carnauba op te zetten via de polijst borstels.
De carnaubalaag zal op het laatst gebeuren.