De uitzettingscoefficient van aluminium is ongeveer 2 keer zo hoog als ijzer of staal, dus alleen al op basis van die parameter is te stellen dat voor een meetinstrument aluminium niet te prefereren is.LFlab;
de combinatiehaak van Bridge City ziet er inderdaad stevig uit dit lijkt mij inderdaad een tool voor het leven, de materiaal keuze lijkt mij beter dan die van Starrtett waar iedereen zo vol van is. Hij gaat in ieder geval niet zo snel roesten, iets wat je niet kan zeggen van een Starrett, of je moet kiezen voor de Satin versie of hoe het ook mag heten. Of ze ook nauwkeurig werken en lang meegaan die van BC?,....geen idee? ik heb 0,0 vervaring mee maar de combinatiehaak alsook de verstelbare blokhaak zien er tiptop uit. Dus de vraag is, is er iemand die zo'n verstelbare blokhaak of combinatiehaak heeft van BC, en wat zijn zijn bevindingen? De prijs is niet mals ik kan me voorstellen dat dit mensen van weerhoud om er één aan te schaffen (ik vind BC sowieso erg duur).
Het is niet per ongeluk dat serieuze meetinstrumenten van staal zijn, ondanks dat ze idd gevoeliger zijn voor corrosie.
En uiteraard mag gereedschap mooi zijn, wat mij betreft staat dat alleen niet automatisch gelijk aan geanodiseerd aluminium.