Kast maken: ontwerp klaar, maar vragen, vragen, vragen

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
3.632
845
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik wilde eigenlijk B/BB kwaliteit populieren MPX gebruiken en deze met een transparante, matte lak behandelen.
heb tot nu toe enkel berken gekocht, dus kan over populier niet meeschrijven
aanvankelijk B/BB
tot ik op het grote prijsverschil met BB/BB stootte
dus op die overgestapt
best te doen als je zelf verzaagt én de delen/zijden met herstellingen op een niet of minder zichtbare kant kan plaatsen

boertje125

Post veel
17 okt 2013
1.439
170
bij goedkoop populier is de toplaag heel dun en splintert makkelijk.
voor lakwerk zou ik nog eerder een goed kwaliteit vuren vloerplaat gebruiken die zijn in ieder geval minder saai

• Leuk
Waarderingen: mk23

mk23

Post veel
12 okt 2016
986
136
omgeving Rotterdam
bij goedkoop populier is de toplaag heel dun en splintert makkelijk.
voor lakwerk zou ik nog eerder een goed kwaliteit vuren vloerplaat gebruiken die zijn in ieder geval minder saai
Ik al meermaals 6 en 9mm populieren mpx van de bouwmarkt met een liniaal en breekmes op maat gesneden omdat dit een beter resultaat gaf dan zagen. Nieuw mes gepakt, maar het werkt goed.

Kijk wel goed naar de oppervlakte van de vloerplaat, ik heb gisteren voor het maken van een koof even niet opgelet en zit nu alle oneffenheden weg te plamuren maar heb al besloten dat ik de koof opnieuw ga maken als ik even meer tijd heb. Hij is nu wit en daarmee is mijn vrouw al blij, maar ik erger me nu al aan het resultaat.
Maar eigen schuld, wilde goedkoop hout opmaken....

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.