Kapstok inkorten

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.197
558
Via PB is ook prima wat mij betreft, maar als het hier kan is het nog moier.
Wellicht dat we er anderen later ook mee kunnen helpen
@DannyL Ik hoop dat de forumleiding het mogelijk gaat maken om SketchUp bestanden te plaatsen.
Vooralsnog heb ik het bestandje in het SU Warehouse geplaatst onder de naam Coat rack, classic design .

De kapstok kan vanaf nu worden gedownload via deze link.

Kapstokken in deze stijl waren in de vorige eeuw wijdverbreid, in ontelbare variaties. Mocht de eigenares echter van mening zijn dat wijlen haar man rechten t.a.v. het ontwerp had, geef me dat dan even door. Dan haal ik het bestand direct weer weg.

Ben je al verder gekomen met de aanpassing?
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
498
118
Omg. Eindhoven
Super bedankt Kor!
Helaas ben ik er deze week niet meer aan toe gekomen door andere zaken..

Ik hoop dit weekend nog wat te kunnen doen
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.279
215
't hoofd van Overijssel
@DannyL Ik hoop dat de forumleiding het mogelijk gaat maken om SketchUp bestanden te plaatsen.
Vooralsnog heb ik het bestandje in het SU Warehouse geplaatst onder de naam Coat rack, classic design .

De kapstok kan vanaf nu worden gedownload via deze link.

Kapstokken in deze stijl waren in de vorige eeuw wijdverbreid, in ontelbare variaties. Mocht de eigenares echter van mening zijn dat wijlen haar man rechten t.a.v. het ontwerp had, geef me dat dan even door. Dan haal ik het bestand direct weer weg.

Ben je al verder gekomen met de aanpassing?
Prachtige tekening mijn complimenten. Je hebt nu gebruik gemaakt van 35 groups. Mocht je één onderdeel veranderen moet je alle gelijke blokken ook nog veranderen. Je kan dan beter Component gebruiken. Als je dan een onderdeel aanpast veranderen alle gelijke componenten mee.
Het mooie daarvan is dat in een gecompliceerde tekening kopieer je dat onderdeel even naar de buitenkant van je tekening en past het aan. In de tekening veranderd het automatisch mee. Het compnent buiten de tekening kan dan gewist worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.197
558
@JPAJS Dank voor de complimenten en de tip over componenten (Jawel, Sinterklaas hangt in de lucht :) ).
Ik ben er mee bekend maar gebruik het zelden, waarschijnlijk minder dan handig zou zijn. Ik gebruik eigenlijk altijd groups en bewerk de eenheden dan een voor een als het er slechts een paar zijn. Bij grotere aantallen imiteer ik min of meer wat componenten doet: ik pas één exemplaar aan en vervang dan de overige door kopieën. Maar toegegeven, het is omslachtiger en ik zal je tip gebruiken als prikkel om mijn ingesleten gewoonte te herzien (y).

Die 36 groups lijken trouwens erger dan het is. De kapstok bestaat uit 18 onderdelen, deuvels meegeteld. Ik heb er echter 2 in de tekening opgenomen, één gemonteerd en één in onderdelen. Vandaar het dubbele aantal groups.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.197
558
Jaap heeft ervoor gezorgd dat we nu ook SketchUp bestanden kunnen plaatsen. Je hoeft dus niet meer naar het SU Warehouse om de kapstok te downloaden. Zie bijlage :)
 

Bijlagen

  • Kapstok ww.skp
    174,6 KB · Weergaven: 2
  • Leuk
Waarderingen: DannyL

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
498
118
Omg. Eindhoven
Eindelijk tijd gevonden om er weer eens aan te werken.

Uiteindelijk kreeg ik het niet voor elkaar om de lijmlaag netjes los te maken aan de bovenkant, dus ik ben voor optie 2 gegaan en heb er horizontaal een stuk tussenuit gehaald.
Werkelijk alles bleek uiteindelijk gelijmd en geschroefd te zijn. Wel erg stevig!

Super bedankt allemaal voor alle hulp en adviezen
De eigenares was hier heel erg tevreden mee!
63e78ee1-0c1d-4e66-a053-ed4175b05202.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en Kor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.