Kapotte bandzaag, waar nieuw te koop?

Arjen63

Nieuw lid
10 mrt 2011
7
0
Van mijn hobby lintzaag is de lint- cq bandzaag kapot. Waar kan ik een nieuwe op lengte te maken kopen. Liefst bestelmogelijkheid via internet.
Het gaat om een lengte van 1780+/- 20 mm, breedte 9-10 mm en een tpi van 6
Ik gebruik de lintzaag om teakhout te zagen, met een max. dikte van 4cm.

Arjen
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
402
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Deze vraag heeft eerder al eens een ongelooflijk lang artikel tot gevolg gehad :( .
Als je aangeeft waar je woont kan iemand uit die buurt mogelijk een adres geven.

Ik heb ze zelf eens via http://www.defrezenshop.nl gekocht. Niet duur en prima linten. Ik moest alleen wel 10 linten tegelijk kopen.

gandel
 

Arjen63

Nieuw lid
10 mrt 2011
7
0
Hallo Gandel en Woodie,
Even reacties op jullie postings:
- Ik woon in Uitgeest
- Het lange artikel waarover Gandel spreekt heb ik niet kunnen vinden. weet jij misschien onder welk trefwoord ik het kan vinden?
- Bij de Frezenshop heb ik geen bandzagen kunnen vinden
- De Engelse site Tuffsaws ziet er goed uit. Wanneer er geen andere reacties komen zal ik het daar bestellen. Toch wel vreemd dat in Nederland zoiets niet te vinden is. Via Google kan ik althans niets vinden! Heel merkwaardig.

Arjen
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Iemand enig idee of zie dingen niet gewoon te lassen zijn? Ik zou best eens een poging willen wagen. Ik heb nog geen lintzaag dus dan zou ik van iemand een kapotte lintzaag toegestuurd moeten krijgen (hint Arjen;-)

Groeten, @lex
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Arjen63 zei:
Van mijn hobby lintzaag is de lint- cq bandzaag kapot. Waar kan ik een nieuwe op lengte te maken kopen. Liefst bestelmogelijkheid via internet.
Het gaat om een lengte van 1780+/- 20 mm, breedte 9-10 mm en een tpi van 6
Ik gebruik de lintzaag om teakhout te zagen, met een max. dikte van 4cm.

Arjen

Beste Arjen,
Ik had destijds een zelfde soort vraag en heb daarop veel slechte en enkele goede antwoorden ontvangen.
Uiteindelijk heb ik mijn lintzagen bij onderstaand bedrijf gekocht ,probeer het hier eens.
Ben over de levering zeer tevreden.

Simon

http://www.holz-metall.info/shop1/artikel9027.htm
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
402
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
@lex,
ik verwacht niet dat de linten gelast worden. Tenminste, voor mijn amateur laskunsten is het materiaal wel erg dun. Bovendien zal het toevoegen van materiaal het lint niet soepeler/beter maken. Ik denk eerder dat de verbinding met een vorm van solderen gemaakt is, waarbij de verbinding nadien zorgvuldig geslepen wordt.
Maar als iemand weet hoe het moet met een mig-lasser hoor ik het graag. Het lijkt mij vooral wel handig als ik "binnen" vormen wil zagen.
Mijn ervaring is dat als een lint knapt het ook echt wel op is. Daar zit volgens mij niet veel winst in.

@Arjen,
Mogelijk dat de frezenshop ze wel heeft. Gewoon even een maitje sturen. Ik heb ze daar een jaar of drie geleden gekocht. Tegenwoordig haal ik ze bij een gereedschapslijper hier in de buurt.
gandel
 

Arjen63

Nieuw lid
10 mrt 2011
7
0
"lex,

Naar lasmogelijkheden heb ik ook eens geïnformeerd en kreeg te horen dat het met die kleine maten eigenlijk niet te doen is. Voor de grote maten bandzagen is het een normale praktijk om ze weer te lassen. Vooral bij hobbyzaagmachines is de straal van de omloopwielen niet groot, waardoor kans op breuk op de las hoog is.

Arjen
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Ah ok, duidelijk!

Je hebt me net een goed excuus gegeven om een grotere lintzaag te gaan kopen: 'dan kan ik de lintzagen tenminste zelf lassen' ;-)

@lex
 

Pierre

Nieuw lid
14 mrt 2010
6
0
Dag,
Bij elke slijperij (zie goud gids) kan je lintzaagband las ofweel op mat kopen.
Gr. Pierre.
 

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
Arjen63 zei:
Van mijn hobby lintzaag is de lint- cq bandzaag kapot. Waar kan ik een nieuwe op lengte te maken kopen. Liefst bestelmogelijkheid via internet.
Het gaat om een lengte van 1780+/- 20 mm, breedte 9-10 mm en een tpi van 6
Ik gebruik de lintzaag om teakhout te zagen, met een max. dikte van 4cm.

Arjen

Stuur mij een PB, voor ongeveer € 15,-- excl verzending is 't binnen een week geregeld.

mvg
Peter
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.