Kantenverlijmer afstelling band doorvoer

ThijsVG

Nieuw lid
10 okt 2023
4
1
Bergeijk
Beste medeforumleden,

ik heb een 2dehands kantenverlijmer aangekocht, nu ben ik deze aan het instellen.
hij doet wat hij moet doen, en het 1ste paneel (wanneer ik handmatig de band op de juiste afstand leg vanaf het afkapmes) geeft het gewenste resultaat.
echter als ik het 2de paneel doorvoer neemt deze de band niet mee omdat die niet ver genoeg door de drukrol door wordt gevoerd (denk ik).
ik krijg het zo niet gevonden hoe ik dit kan instellen. heeft iemand daar een idee van?
het gaat om een Cehisa Rapid EP-7 van het jaar 2007.

groeten,

Thijs
 

Bijlagen

  • Band na afkappen en doorvoeren 1ste paneel.jpg
    Band na afkappen en doorvoeren 1ste paneel.jpg
    66,6 KB · Weergaven: 17
  • Band op juiste doorvoerlengte met de hand.jpg
    Band op juiste doorvoerlengte met de hand.jpg
    61,2 KB · Weergaven: 19
  • Cehisa Rapid EP-7 2007 foto 1.jpg
    Cehisa Rapid EP-7 2007 foto 1.jpg
    137,2 KB · Weergaven: 19
  • Cehisa Rapid EP-7 2007 foto 2.jpg
    Cehisa Rapid EP-7 2007 foto 2.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 19
  • ruimte onder machine.jpg
    ruimte onder machine.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 17

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
142
56
Wat was de oplossing? kan altijd interresant zijn voor een volgende lezer/bezitter
 

ThijsVG

Nieuw lid
10 okt 2023
4
1
Bergeijk
Het is mijn eerste kantenverlijmer dus het was even nieuw maar uiteindelijk logisch.
De band wordt doorgevoerd doordat een luchtcilinder met geleider de band tegen een drukrol (drukrol draait) aandrukt waardoor de band verder gevoerd wordt. Nadat het kapmes de band heeft afgekapt wordt de luchtcilinder met geleider weer tegen de drukrol (drukrol draait) gedrukt om de band weer op de juiste positie t.o.v. het kapmes/ paneel te krijgen de tijd dat de luchtcilinder ingeschakelt is en de band door doorvoert kun je instellen, waardoor deze dus verder of minder ver doergevoerd wordt. Ik heb hem nu langer ingesteld (tijd in secondes) staan waardoor de band verder doorgevoerd wordt en deze op de juiste positie t.o.v. het kapmes/ paneel komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: ope1967

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.