Een voorbeeld, anders dan regulier kantenfrezen, waarbij ik de MFK echt veel fijner vond werken dan een andere frees: vorige winter is er een overkapping met glazen schuifwanden aan het huis gekomen. De poer op de buitenhoek is gemaakt van een stel een gelamineerde planken. Maar ik wilde dat die qua uiterlijk meer ging lijken op de andere poeren die er al stonden. (Het was natuurlijk slimmer geweest als ik dat vooraf bedacht had, maar zo handig was ik helaas niet.) Daarvoor moest ik de randen o.a. afronden met een half-duims afrondbit. Met de OF1010 was dat een onstabiel gebeuren. Dat durfde ik na een teststukje niet aan. Toen de Makita accu-frees erbij gepakt. Ook dat gaf geen lekker gevoel. Toen toch maar de MFK gepakt, en dat ging als een trein. superstabiel, perfect afgesteld, en lekker licht met toch ruim voldoende vermogen (voor dit werk). Ik hoefde daarna alleen nog maar met een licht schuurpapiertje een paar keer erlangs en de boel was helemaal in orde. Hoewel, dat is niet 100% waar. Ik moest nog wel met een beitel bovenin het laatste stukje tot aan het plafond afsteken, want daar kwam de frees niet bij. Maar dat was met iedere andere frees ook het geval geweest.