Kantenfrees kopen, Makita of Festool?

doubjj20

Actieve deelnemer
5 jan 2012
41
0
Hallo allen,

ik wil een kantenfrees kopen.
al mijn gereedschap is van Makita of festool en heb ooit de afspraak met mezelf gemaakt, dat zodra het om precisie werk gaat, dat ik het van festool koop.
nou ben ik daar met een kantenfrees een beetje over aan het twijfelen.
of een Makita, de rt0702c of de accu versie of toch de festool ofk500.

het prijsverschil met de festool is nogal fors en ik zie het voordeel wel in van een accu machine, maar wat zijn jullie ervaringen danwel advies?

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.400
298
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Ik ben en vele hier met mij, zeer tevreden over de RT0700 en meerdere hier hebben de accu versie en ook daar hoor ik alleen goede dingen over. Er zijn veel alternatieve producten voor te vinden en deze vormfactor is eigenlijk een beetje een industrie standaard geworden.

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.857
416
39
Enkhuizen
Ik had de snoer versie makita en nu de accu.
Kan ik van harte aanbevelen.
Dat snoer zit toch altijd in de weg vond ik.
En kwa kracht is hij exact het zelfde als met snoer.
Verder is de kwaliteit van de machine uitstekend.
Zeer tevreden mee.

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
237
73
Hier ook een makita, bevalt prima. Het prijsverschil met de festool was me te groot. Ik heb de snoer versie die ik eigenlijk altijd met stofzuiger gebruik. Het snoer zit me daarom niet in de weg.

Arathonk

Actieve deelnemer
1 mei 2016
79
4
Eindhoven
Ik heb de Makita op accu.
Zowel met de Makita zonder accu als de Festool gewerkt, de extra kosten voor de Festool zijn het zeker niet waard en de Makita's met of zonder accu werken eigenlijk precies het zelfde in mijn optiek.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.