Oude (40 jaar) speksteen kachel gekocht, opknapper, merk Hearthstone.
Stuk zijn de achterplaat. de secundaire luchtaanvoer en het glas is ondoorzichtig geworden, niet schoon te krijgen.
Altech importeerde ze vroeger, maar die hebben geen onderdelen meer van zo'n oude kachel.
Heartstone in Vermont wel, maar verzenden niet buiten de V.S.
Gezocht en gevonden, Woodman's Parts Plus.
Die "Plus" zit wel goed, let op;
Back Plate, stukje gietijzer van 50 x 19 cm; 214 dollar.
Secundary air pipe, stukje pijp rond 30 mm; 204 dollar.
Glas 26,5 x 19.8 cm, hou je vast; 267 dollar.
Opgeteld zou dat het lieve sommetje van....685 dollar bedragen...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oplossing; Stuk traanplaat 6 mm, heb ik liggen, 0 euro.
Stuk pijp, rond 30 mm, heb ik liggen. 0 euro.
Glas 26,5 x 19.8 cm, bij de kachelboer. 27 euro.
Twee meter vv koord plus tube vv lijm 9 euro.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik zou zo niet durven zeggen wat de plasmasnijder, slijptol en lastoestel doen aan kosten.
Veel meer dan tien minuutje zijn die niet bezig geweest. Ik moet nu nog even wat hoekijzer 15 x 15 opsnorren.
Daarvan snij ik stukjes die verticaal op de achterplaat worden gelast om de hitte over een groter oppervlak te verdelen.
Ik ben anders bang dat 6 mm traanplaat krom gaat trekken.
Dus, i.p.v. 685 dollar, exclusief verzendkosten betaal ik nu 36 euro plus, vooruit, een tientje aan stroom.
De hoekijzertjes ritsel ik ook wel ergens.
Dit geeft me toch een beter gevoel en, laten we eerlijk zijn, wat is er nu leuker dan zelf doen.

Stuk zijn de achterplaat. de secundaire luchtaanvoer en het glas is ondoorzichtig geworden, niet schoon te krijgen.
Altech importeerde ze vroeger, maar die hebben geen onderdelen meer van zo'n oude kachel.
Heartstone in Vermont wel, maar verzenden niet buiten de V.S.
Gezocht en gevonden, Woodman's Parts Plus.
Die "Plus" zit wel goed, let op;
Back Plate, stukje gietijzer van 50 x 19 cm; 214 dollar.
Secundary air pipe, stukje pijp rond 30 mm; 204 dollar.
Glas 26,5 x 19.8 cm, hou je vast; 267 dollar.
Opgeteld zou dat het lieve sommetje van....685 dollar bedragen...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oplossing; Stuk traanplaat 6 mm, heb ik liggen, 0 euro.
Stuk pijp, rond 30 mm, heb ik liggen. 0 euro.
Glas 26,5 x 19.8 cm, bij de kachelboer. 27 euro.
Twee meter vv koord plus tube vv lijm 9 euro.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik zou zo niet durven zeggen wat de plasmasnijder, slijptol en lastoestel doen aan kosten.
Veel meer dan tien minuutje zijn die niet bezig geweest. Ik moet nu nog even wat hoekijzer 15 x 15 opsnorren.
Daarvan snij ik stukjes die verticaal op de achterplaat worden gelast om de hitte over een groter oppervlak te verdelen.
Ik ben anders bang dat 6 mm traanplaat krom gaat trekken.
Dus, i.p.v. 685 dollar, exclusief verzendkosten betaal ik nu 36 euro plus, vooruit, een tientje aan stroom.
De hoekijzertjes ritsel ik ook wel ergens.
Dit geeft me toch een beter gevoel en, laten we eerlijk zijn, wat is er nu leuker dan zelf doen.