Kabouter

Christianvt

Nieuw lid
20 jun 2017
6
0
Hier een klein 3-d werkje. Zelf ben ik alleen niet helemaal tevreden over de afwerking/netheid..

Foto 26-06-17 16 45 10.jpgFoto 26-06-17 16 45 25.jpg

het genbruikte hout is dan ook niet ideaal, een stuk naaldhout. Wat is volgens jullie een fijne houtsoort die in het 'wild' te vinden is?
 
P

Pel

Guest
Je zou beuken of eikenhout kunnen gebruiken Christian, dat in makkelijker te bewerken, als je kijkt of er iemand gaat verhuizen, dan zetten ze nogal eens oude spullen aan de straat, als het van eiken is meenemen. Ook op de gemeentelijk stort, of milieustraat heet dat tegenwoordig, eens vragen of je een oude stoel of tafeltje mee kan nemen, in stukken zagen en je hebt het mooiste hout om van alles mee te maken. Met de vormgeving en verhoudingen zit je al in de goede richting, blijven proberen dan komen de mooiste werkstukken onder je handen vandaan.

Groet Pel.
 
Hoi Christian.

Ik vind hem leuk, heb je het idee ergens gezien ?.
Ik probeer ook vaak hout terwijl ik niet weet hoe het snijd. Gewoon blijven doen ��. Is zeer leerzaam en zo vraagt ieder hout soort zijn eigen methodes.
Linde- en wilgen hout snijd prettig. Berk kun je " nat " heel fijn snijden.
Probeer de stops ( einde van de snede) te stoppen met je andere duim. Hier door voorkom je uitschieters. Als je iets niet rond kunt snijden kun je altijd met een scherp puntig mes ( rozenmes) kerven waardoor het uit eindelijk wel rond word.

Je bent zeker op de goede weg.

Groet Edwin
 

Christianvt

Nieuw lid
20 jun 2017
6
0
Bedankt voor jullie reacties! Ja, ik heb inspiratie opgedaan uit een voorbeeldje, maar er toch mijn eigen draai aan gegeven.

ik ga nu proberen wat goed hout te verkrijgen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.