Een tijdje terug kwam ik deze accuboormachines tegen in mijn schuurtje.
Het zijn oudjes, maar deden het niet meer vanwege de accu's.

En er lagen nog 3 accu's erbij.
1 zwarte en 2 grijzen.
Alleen 1 grijze deed het nog een beetje.

Dit setje had ik vorig jaar al een keer op marktplaats gezet maar helaas er was helemaal geen animo voor.
Dus het internet op om te zoeken naar andere accu's, maar ook op YouTube zoeken of ik de batterijen in de accu misschien per stuk kon vervangen.
Hierbij vond ik een filmpje van een man die in de radio grafische vliegtuigen/helicopters zat en hij had deze 11,1 Volt accupack (Aliexpress) gekocht.

En natuurlijk een bij behorende accu lader. (Aliexpress)

Het grootste voordeel ten opzichte van de oude accu is dat de oude accu bestond uit 8 in serie gezette batterijen die in 1 keer werden opgeladen.
In de nieuwe zitten 3 batterijen die elk apart door de oplader worden opgeladen.
In het filmpje had de man 2 draden met een stekker op de contacten van de accuboormachine gesoldeerd.
Vervolgens de stekker op de stekker van de accu gedrukt.
Ik heb het als onderstaande foto gedaan.

En toen kwam het moment suprême.

En hij werkt weer als vanouds.

Kleine kanttekening: met het solderen van de bedrading van de eerste 2 accu's maakte ik bij de 2e accu ff een foutje waardoor de beide draden tegen elkaar aan kwamen met gevolg dat de accu naar de malle bliksem was.
Daarna weer 2 accu's besteld maar die moet ik nog inbouwen in de bestaande omhulsels.
Ik ben weer zeer blij met mijn goedwerkende nieuwe/oude (accu)boormachine.
Ik meende dat 1 accu koste 12,74 euro en de oplader was 4 euro.
groet Michael
Het zijn oudjes, maar deden het niet meer vanwege de accu's.

En er lagen nog 3 accu's erbij.
1 zwarte en 2 grijzen.
Alleen 1 grijze deed het nog een beetje.

Dit setje had ik vorig jaar al een keer op marktplaats gezet maar helaas er was helemaal geen animo voor.
Dus het internet op om te zoeken naar andere accu's, maar ook op YouTube zoeken of ik de batterijen in de accu misschien per stuk kon vervangen.
Hierbij vond ik een filmpje van een man die in de radio grafische vliegtuigen/helicopters zat en hij had deze 11,1 Volt accupack (Aliexpress) gekocht.

En natuurlijk een bij behorende accu lader. (Aliexpress)

Het grootste voordeel ten opzichte van de oude accu is dat de oude accu bestond uit 8 in serie gezette batterijen die in 1 keer werden opgeladen.
In de nieuwe zitten 3 batterijen die elk apart door de oplader worden opgeladen.
In het filmpje had de man 2 draden met een stekker op de contacten van de accuboormachine gesoldeerd.
Vervolgens de stekker op de stekker van de accu gedrukt.
Ik heb het als onderstaande foto gedaan.

En toen kwam het moment suprême.

En hij werkt weer als vanouds.

Kleine kanttekening: met het solderen van de bedrading van de eerste 2 accu's maakte ik bij de 2e accu ff een foutje waardoor de beide draden tegen elkaar aan kwamen met gevolg dat de accu naar de malle bliksem was.
Daarna weer 2 accu's besteld maar die moet ik nog inbouwen in de bestaande omhulsels.
Ik ben weer zeer blij met mijn goedwerkende nieuwe/oude (accu)boormachine.
Ik meende dat 1 accu koste 12,74 euro en de oplader was 4 euro.
groet Michael
Laatst bewerkt: