Je koopt een machine nieuw (Mafell), je krijgt een exemplaar van 2017. Wat doe je?

resign

Actieve deelnemer
22 feb 2012
109
17
Drongen, België
Toch nog kleine bijdrage van mij, even los van alle juridische haarkloverijen. Je koopt zo ongeveer de duurste invalzaag en neemt ook nog de moeite om er een stuk voor te rijden. Voor een hobbyist is het een hele investering, iemand die zo'n zaag koopt doet dat ook omdat hij het mooi vind, omdat je iets hebt met kwaliteit een goed merk etc.
Ik zou me toch wel genaaid voelen als ik dan een machine krijg die 9 jaar geleden geproduceerd is. Ik zou er ook mee terug gaan, de lol is er denk ik wel wat van af.
De handelaar had het m.i. ook gewoon moeten zeggen, je verkoopt de beste merken, moet je er ook eerlijk over zijn.

jaap
Dat is het inderdaad! : al jaren denk ik waauw dat ziet er een fantastische machine uit... maar te gek om zoveel voor te betalen (voor mij toch, en heb al een festool).
Vorige week bedacht ik: oei moet nieuwe anti splinterstrip kopen, en moet mijn zaagblad laten slijpen (niet de grote kost, maar alles om jezelf te overtuigen helpt :) ). En zie dan de mafell actie: met hetgene die ik tweedehands nog krijg voor mijn festool van 13jaar + wat extra wordt die Mafell plots heel interessant! Dan bedenk je het nog enkele dagen, sta je op het punt online te bestellen. Maar toch leuker om echt iets uit de hand te gaan kopen. Rij je naar de winkel blij als een kind die speelgoed gaat kopen...
Dan de anticlimax en een hoop stress erbij, met een Mafell in de hal waar ik niet aan kan komen :ROFLMAO:

resign

Actieve deelnemer
22 feb 2012
109
17
Drongen, België
Update!!

- Ik had vrijdag al eens gebeld naar de zaak (toen de verkoper niet aanwezig was) en kort uitgelegd aan zijn collega dat ik dus een showroommodel gekregen had van 2017, en ik graag een nieuw model wil. Hij begreep het maar zei dat enkel collega x mij kon helpen.

- Vandaag de verkoper aan de lijn!
(misschien was hij dus al op de hoogte door zijn collega, dat weet ik niet). Dat ging heel snel: Ik zei hem "Ik merkte thuis dat ik een model van 2017 gekregen heb, en wil toch liever een nieuwe krijgen als ik een nieuwe koop. Hij zei meteen: ok, ik ging net de set bestellen bij Mafell, en dat is toch hetzelfde hé! Ik laat je weten als de nieuwe set aankomt in de winkel, dan kan je hem komen ruilen. Je hoeft niet speciaal eerder te komen met de set. Ik zei OK, ik zal hem zeker niet gebruiken en laat hem hier dan aan de kant staan tot je me contacteerd.
Dus is het helemaal achter de rug? neen, ik heb er echter wel goede hoop op dat het goed komt (y)

rolandvs

Post veel
10 mrt 2022
770
187
Oss
Toch nog kleine bijdrage van mij, even los van alle juridische haarkloverijen. Je koopt zo ongeveer de duurste invalzaag en neemt ook nog de moeite om er een stuk voor te rijden. Voor een hobbyist is het een hele investering, iemand die zo'n zaag koopt doet dat ook omdat hij het mooi vind, omdat je iets hebt met kwaliteit een goed merk etc.
Ik zou me toch wel genaaid voelen als ik dan een machine krijg die 9 jaar geleden geproduceerd is. Ik zou er ook mee terug gaan, de lol is er denk ik wel wat van af.
De handelaar had het m.i. ook gewoon moeten zeggen, je verkoopt de beste merken, moet je er ook eerlijk over zijn.

jaap

Mag ik je toch nog even verbeteren op verspreiden van onjuiste informatie.
Hij stond op het punt om machine online te bestellen maar ging juist voor dealer dichtbij.

rolandvs

Post veel
10 mrt 2022
770
187
Oss
Update!!

- Ik had vrijdag al eens gebeld naar de zaak (toen de verkoper niet aanwezig was) en kort uitgelegd aan zijn collega dat ik dus een showroommodel gekregen had van 2017, en ik graag een nieuw model wil. Hij begreep het maar zei dat enkel collega x mij kon helpen.

(misschien was hij dus al op de hoogte door zijn collega, dat weet ik niet). Dat ging heel snel: Ik zei hem "Ik merkte thuis dat ik een model van 2017 gekregen heb, en wil toch liever een nieuwe krijgen als ik een nieuwe koop. Hij zei meteen: ok, ik ging net de set bestellen bij Mafell, en dat is toch hetzelfde hé! Ik laat je weten als de nieuwe set aankomt in de winkel, dan kan je hem komen ruilen. Je hoeft niet speciaal eerder te komen met de set. Ik zei OK, ik zal hem zeker niet gebruiken en laat hem hier dan aan de kant staan tot je me contacteerd.
Dus is het helemaal achter de rug? neen, ik heb er echter wel goede hoop op dat het goed komt (y)
Alleen zonde dat je het niet eerst met hun had overgelegd ipv meteen hier posten terwijl je feitelijk antwoord al wist.
Nu werd er door iedereen een aanname gedaan terwijl jij volgens mij enige was die precies op hoogte was van gemaakte afspraak.
Daarom vond ik het niet netjes dat je het niet eerst met hun had overlegd omdat jullie beide afspraken hebben gemaakt waar wij Alleen maar naar konden gissen en ook niet alle in en outs wisten. En iedere goede dealer zou het snappen en logischerwijs begrijpen en heeft altijd liever tevreden klant die terugkomt dan ontevreden klant.

Gelukkig is het toch onderweg naar goede oplossing.

resign

Actieve deelnemer
22 feb 2012
109
17
Drongen, België
Mag ik je toch nog even verbeteren op verspreiden van onjuiste informatie.
Hij stond op het punt om machine online te bestellen maar ging juist voor dealer dichtbij.
oei onjuiste informatie verspreiden, dit is toch redelijk correct hoor! Het was makkelijker geweest om even te klikken en aan de deur geleverd te krijgen dan een eind in de wagen te zitten.

rolandvs

Post veel
10 mrt 2022
770
187
Oss
oei onjuiste informatie verspreiden, dit is toch redelijk correct hoor! Het was makkelijker geweest om even te klikken en aan de deur geleverd te krijgen dan een eind in de wagen te zitten.

Dacht in openingspost dat je aangaf online bestellen bij baptist maar dat je machine toch graag wilde ( fysiek) vasthouden en daardoor in buurt bij dealer ging halen.
Dealer lijkt me geen uren rijden althans zou mij logisch lijken

resign

Actieve deelnemer
22 feb 2012
109
17
Drongen, België
Alleen zonde dat je het niet eerst met hun had overgelegd ipv meteen hier posten terwijl je feitelijk antwoord al wist.
Nu werd er door iedereen een aanname gedaan terwijl jij volgens mij enige was die precies op hoogte was van gemaakte afspraak.
Daarom vond ik het niet netjes dat je het niet eerst met hun had overlegd omdat jullie beide afspraken hebben gemaakt waar wij Alleen maar naar konden gissen en ook niet alle in en outs wisten. En iedere goede dealer zou het snappen en logischerwijs begrijpen en heeft altijd liever tevreden klant die terugkomt dan ontevreden klant.

Gelukkig is het toch onderweg naar goede oplossing.
zucht... ok nog een laatste keer proberen: de 'afspraak waar ik als enige van op de hoogte was' heb ik hier heel duidelijk neergeschreven. Geen geheimpjes, geen complotten, niet bewust achterhouden, geen btw constructies... . Allemaal heel feitelijk.
Ik heb hier bewust ook nergens een naam geplaatst en geen zware woorden gebruikt.
Het was avond toen ik thuis kwam, was de winkel nog open geweest had ik meteen gebeld.
Toen wou ik eens wat andere meningen horen. Niet zelfzeker genoeg op dat moment? Dat kan. Twijfelend? zeker

En hier posten terwijl ik er het antwoord al op wist?? Ik wou dat ik een glazen bol had, maar dat antwoord wist ik niet, neen.

kees poortman

Actieve deelnemer
21 sep 2015
259
190
Oosterbeek
Mooi dat het zo opgelost lijkt te worden! Met ingetogen en zuivere reacties kom je vaak een heel eind.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.