Japanse zaag duur ?

handyman

Actieve deelnemer
18 dec 2013
60
0
hallo
de japanse zagen zijn weer te koop bij de lidl,a 9,99 euro zeer goede duitse kwaliteit, ik heb er ook een set gekocht, het zijn namelijk een houder(handvat) en twee bladen, een van 17 tanden(middel) en een van 22 tanden(fijn)
mooie scherpe zaagsnee, met weinig kracht!
Hoop dat je er wat aan hebt,
groet
van de handyman
 
Laatst bewerkt:

Elio

Actieve deelnemer
21 feb 2013
164
9
hallo
de japanse zagen zijn weer te koop bij de lidl,a 9,99 euro zeer goede duitse kwaliteit, ik heb er ook een set gekocht, het zijn namelijk een houder(handvat) en twee bladen, een van 17 tanden(middel) en een van 22 tanden(fijn)
mooie scherpe zaagsnee, met weinig kracht!
Hoop dat je er wat aan hebt,
groet
van de handyman

TOPFORUM!! Straks maar even langs de LIDL..
 

handyman

Actieve deelnemer
18 dec 2013
60
0
OOK raar hier zijn er zat te koop!!
Ik zou lidl even mailen hoe dat kan ,het zijn landelijke acties volgens mij, sprak net een vriend ,die in Groningen woont daar zijn ze gewoon te koop
100_6652.jpg
Deze zijn het, zijn ze niet via, de site te bestellen??
Ik zou zeggen kijk even op de LIDL site
GR
 
Laatst bewerkt:

handyman

Actieve deelnemer
18 dec 2013
60
0
nou dan weetje hoe ze zagen, voor mij geweldig, was dan ook blij verrast!!
maar hoor hier dat zij niet overal te koop zijn,..
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Lidl hanteert een aantal regio's met verschillende acties. Kijk maar op heb website dan kun je klikken op je eigen regio vwb de folders.
 

kodama

Actieve deelnemer
Leuk om te zien dat zoveel mensen goed gesteld zijn met deze zaagjes. Ik begrijp ook waarom ernaar gerefereerd wordt als 'Japanse zaag'. Ik had er echter wel graag aan toegevoegd dat het enige wat deze zagen gemeen hebben met een Japanse zaag is dat ze werken op de trekrichting en de verwijzing op de verpakking. Verder is er eigenlijk niets Japans aan.

De kwaliteit is in de verste verte niet te vergelijken. De vorm van het blad maar vooral van de tanden is totaal anders. In gebruik is het ook niet te vergelijken.

Dit product doet weinig eer aan het origineel..
Ik betwijfel ten zeerste of ze wel in Japan gemaakt zijn.

Probeer eens een ryoba die goed geslepen is je hoeft echt geen expert te zijn om het grote verschil te ervaren.
 

Hein5689

Nieuw lid
21 okt 2013
21
0
Sassenheim
Mee eens Koama, echter als ik de prijzen zie van Ryoba kan ik mij voostellen dat je voor een hobby niet zoveel geld gaat uitgeven. Ik denk dat inmiddels een flink aantal trekzagen "japans" worden genoemd. Vergelijk Vim in plaats van schuurmiddel.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Hoe ziet het hout er uit met de Aldi zagen, is dat glad of ruw?

Zonet door de vrouw opgehaald een Silky Wood-Boy Doziki.
Viel me op dat het gezaagde kopshout echt spiegelglad is, maar dan ook echt spiegelglad.
We raar om met zo'n ding te zagen, eerste snede was totaal scheef, even wennen dus zon recht handvat.
 

Karin

Nieuw lid
14 sep 2011
15
0
Ik heb een Japanse zaag van de Aldi en een silky Woodboy. Bij de zaag van de Aldi is het kopse vlak ruw en bij de silky spiegelglad. Je bent niet de enigste ��
 

Vittiro

Actieve deelnemer
18 jul 2012
37
0
Luttenberg
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel enig verschil in zaagsnedes zie tussen die van de aldi en diegene die ik bij baptist aangeschaft heb
desalniettemin is dat zaagje van de aldi verdomde handig voor allerlei klusjes
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Die zaagjes zijn belachelijk goed voor hun geld! Ik heb er zelfs een holstertje van leer voor gefabriekt om het bij de hand te hebben. Goede koop!

Groet, Rob.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
jo, ik heb twee Meister topcraft japanse trekzagen gekocht voor 7.99 p/s. Nog niet mee gezaagd. Het lijkt wel of er een vernis laag op het blad ligt.
en natuurlijk wil ik ook een mooi handvat, maar daar heb ik eigenlijk geen tijd voor...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.