Japans gereedschapskistje (sort of)

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Voor mijn schoonmoeder (heeft een moestuin dus heeft wel eens handschoenen en gereedschap ed in de auto).
20231210_170448.jpg

20231210_170407.jpg

Uit 18mm grenen, met stalen nagels van Dictum (50mm), box joints (niet typisch japans, de spijkers ook niet, overigens). Wig uit een restje mahonie.
Bodem uit 9mm multiplex (ligt in een rabat, en ik heb hem geschroefd en gelijmd).
De spijkers zijn best dik, dus ondanks dat ik wel voorgeboord heb, waren er toch nog wel een paar plekken waar het hout spleet.
Er zitten nu ook lederen hengsels aan.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Mooi gemaakt! Vijf jaar geleden heb ik ook eens 1 gemaakt:
Die van mij was met zijkanten die inspringen, waardoor je "ingebouwde" handvatten hebt.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Da's volgens mij ook hoe ie "hoort" idd, wilde vooral die nagels met grote box joints eens uitproberen :)
Maar ik moet wel zeggen dat het idee van die japanse kistjes erg efficient is, dus ik denk dat ik er nog wel 1 of 2 ga maken voor gereedschap in de schuur (in ieder geval een lange om alle Inca toebehoren op te bergen).
 
  • Leuk
Waarderingen: BossyRangs

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.