Vandaag ben ik begonnen aan een trap voor een klant. Deze trap moet in es gemaakt worden.
Een goeie maand geleden heb ik bij m'n houthandel een stammetje es besteld. Maar ik kon deze stam toen niet
bekijken omdat er nog verschillende stammen op lagen. Deze stam werd dan de week erop hier afgeleverd, maar ik heb
er toen verder ook niet naar omgekeken tot vandaag. Vandaag heb ik de treden grof op maat gezaagd en viel me op
dat dit hout niet echt op es lijkt. Althans niet zoals ik die ken.
Hieronder een foto van het betreffende hout.
Het midden is het hout van de geleverde stam.
Rechts een stuk dat ik nog had liggen. Hier weet ik zeker van dat het es is.
Links de schors van de geleverde stam.

Hieronder nog een detail:

Mij lijkt dit hout op populier, maar de schors doet me hier dan weer aan twijfelen.
Morgen ga ik hiermee terug naar m'n houthandel, maar met een beetje advies van jullie sta ik daar niet
met m'n mond vol tanden.
Het gewicht van dit hout lijkt me ook lager dan dat van het rechtse stuk.
Alvast bedankt,
S.
Een goeie maand geleden heb ik bij m'n houthandel een stammetje es besteld. Maar ik kon deze stam toen niet
bekijken omdat er nog verschillende stammen op lagen. Deze stam werd dan de week erop hier afgeleverd, maar ik heb
er toen verder ook niet naar omgekeken tot vandaag. Vandaag heb ik de treden grof op maat gezaagd en viel me op
dat dit hout niet echt op es lijkt. Althans niet zoals ik die ken.
Hieronder een foto van het betreffende hout.
Het midden is het hout van de geleverde stam.
Rechts een stuk dat ik nog had liggen. Hier weet ik zeker van dat het es is.
Links de schors van de geleverde stam.

Hieronder nog een detail:

Mij lijkt dit hout op populier, maar de schors doet me hier dan weer aan twijfelen.
Morgen ga ik hiermee terug naar m'n houthandel, maar met een beetje advies van jullie sta ik daar niet
met m'n mond vol tanden.
Het gewicht van dit hout lijkt me ook lager dan dat van het rechtse stuk.
Alvast bedankt,
S.