Is dit eiken of toch niet?

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.214
572
Ik kwam gisteren op Marktplaats, geheel onbedoeld, uit bij een dressoir.
Had het venster al bijna gesloten toen mijn oog viel op de omschrijving "eikenhouten dressoir".
Ik dacht toch echt grenen te herkennen.:

d1.jpeg d2.jpeg d3.jpeg

Mijn visueel geheugen is af en toe wat in de war 😵‍💫, moet ik me nu echt zorgen gaan maken?
 

HoutWouter

Actieve deelnemer
4 okt 2020
116
52
Utrecht
Ik kwam gisteren op Marktplaats, geheel onbedoeld, uit bij een dressoir.
Had het venster al bijna gesloten toen mijn oog viel op de omschrijving "eikenhouten dressoir".
Ik dacht toch echt grenen te herkennen.:

Bekijk bijlage 114045 Bekijk bijlage 114046 Bekijk bijlage 114047

Mijn visueel geheugen is af en toe wat in de war 😵‍💫, moet ik me nu echt zorgen gaan maken?
Geen eiken. Pas op met die marktplaats advertenties. Heb regelmatig voor niks bij een kastje van plaatmateriaal gefineerd met eiken gestaan (in de advertentie stond dan ‘massief eiken’). 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Musicus en Kor

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.214
572
Ja, het leek mij ook duidelijk grenen. Ik was gisteravond in een vriendelijke bui en dacht, laat ik die man even tippen dat zijn tekst niet helemaal klopt. Kreeg vandaag antwoord: "Het is echt eiken".
Zal ik het maar zo laten? :p
 

HoutNerveus

Actieve deelnemer
8 mei 2020
305
430
28
Delft
vanbart.weebly.com
Geen eiken. Pas op met die marktplaats advertenties. Heb regelmatig voor niks bij een kastje van plaatmateriaal gefineerd met eiken gestaan (in de advertentie stond dan ‘massief eiken’). 😂

Ik denk dat veel mensen op een meubel kloppen, en als het niet hol klinkt, het massief hout noemen. Klopt ook wel, ten opzichte van zo'n honingraat-karton ikeameubel :)
Het is allemaal ook best moeilijk te spotten als je niet in 't hout zit!

Maar 't advies van iemand die t beter weet aannemen zou dan toch wel moeten kunnen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.332
2.038
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ja, het leek mij ook duidelijk grenen. Ik was gisteravond in een vriendelijke bui en dacht, laat ik die man even tippen dat zijn tekst niet helemaal klopt. Kreeg vandaag antwoord: "Het is echt eiken".
Zal ik het maar zo laten? :p
ieder zijn (on)wijsheid
laat het zo
je gaat er geen eer mee halen
en de koper die het als eiken aanvaardt, prijst zich gelukkig dat ie niet de prijs van massief eiken betaald heeft
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.883
2.684
Gaanderen
Je zou het bij marktplaats kunnen melden als misleiding. Als je gekleurd lood verkoop als goud is dit in feite hetzelfde. Je beroepen op onwetendheid gaat niet op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.214
572
Ach, dat lijkt me wat zwaar. Ik denk dat de verkoper te goeder trouw is, het kastje mag geloof ik voor 75 euro weg omdat ze kleiner gaan wonen. Ik ga hem toch nog maar even een berichtje sturen dat we het hier in de groep hebben gegooid en van mening zijn dat "eiken" niet de lading dekt. Daarna zoekt hij het maar uit...
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
587
106
Stiens
Bij ons op de camping staan veel grenen, sparren, lariksen en heel opvallend (want heel hoog), reuzen zilversparren. De eiken zijn in de minderheid.
Iemand sprak daar altijd over 'eikebomen'. Meer onderscheid kon ze niet maken. Het woord 'boom' werd als algemene naam, niet gebruikt.

Ik wil maar zeggen dat het geen misleiding hoeft te zijn. Voor de verkoper of verkoopster is al het hout misschien wel 'eikehout'.

André
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.