Invalzaag VS Tafelzaag

twdi

Post veel
15 jul 2019
846
130
Sterksel
Ik maak tegenwoordig veel kasten op maat.
Hier wordt vaak meubelpaneel voor gebruikt.

Het op maat zagen doe ik nu met mijn invalzaag met rail.

Ik overweeg een goede tafelzaag te kopen.

Wanneer gebruik je nu precies een invalzaag en wanneer een tafelzaag?
Als je de ruimte hebt, zou ik voor bv een Hammer K3 gaan want een roltafel is top. Helaas heb ik zelf niet de ruimte. Ik gebruik ook een DeWalt en heb voor paneeltjes recent een Benchdog tafel toegevoegd. Daarmee gebruik ik mijn invalzaag met geleider om veiliger paneeltjes af te korten bv.

Maar had ik de ruimte en het geld, dan verving ik alles door een Hammer

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
489
106
Oss
Als je de ruimte hebt, zou ik voor bv een Hammer K3 gaan want een roltafel is top. Helaas heb ik zelf niet de ruimte. Ik gebruik ook een DeWalt en heb voor paneeltjes recent een Benchdog tafel toegevoegd. Daarmee gebruik ik mijn invalzaag met geleider om veiliger paneeltjes af te korten bv.

Maar had ik de ruimte en het geld, dan verving ik alles door een Hammer

Volgens mij ging dit over werk bij klant. Neem jij hammer altijd mee.

Overigens goede voorbereiding scheelt veel tijd en geld

• Leuk
Waarderingen: twdi

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.829
579
Dordrecht
Volgens mij ging dit over werk bij klant. Neem jij hammer altijd mee.

Overigens goede voorbereiding scheelt veel tijd en geld
Eens.
ik zie ook nog niet echt voor me waarom je dit soort werk bij een klant op de bouwplaats zou willen doen. Veel minder mogelijkheden, controle en kost bakken tijd, dus overlast duurt langer. Ik zou dus eerder eens kritisch naar de workflow kijken, ik denk dat daar de winst ligt.

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
489
106
Oss
Eens.
ik zie ook nog niet echt voor me waarom je dit soort werk bij een klant op de bouwplaats zou willen doen. Veel minder mogelijkheden, controle en kost bakken tijd, dus overlast duurt langer. Ik zou dus eerder eens kritisch naar de workflow kijken, ik denk dat daar de winst ligt.

En het belangrijkste kwaliteit kan nooit zo zijn als uit werkplaats. Ik zou het als klant niet eens accepteren. Vanuit kwaliteits oogpunt.

Kleine aanpassing kan altijd gebeuren of nodig zijn. Maar als je alles in werk moet kun je dan niet goed meten of geen werkplaats.
Tenminste bij goed inmeten en uitwerken hoef je maar minimum te bewerken in werk.

Dat hele verhaal over voorritser vind ik ook beetje raar. Zelfs makita invalzaag heeft voorritsfunctie. Als je daar druk om maakt denk ik persoonlijk dat je heel veel dingen meer zorgen om moet maken.

• Leuk
Waarderingen: Emilio

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.467
563
hangt van de tafelzaag af.
Als je een exemplaar hebt staan waarop met gemaakt een hele plaat past en hier ook de ruimte voor hebt.

pak je echt je interval zaag niet meer.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.