Invalzaag Parkside Performance PTTSA –iemand hier ervaring mee?

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Als je een keer een grote lengte moet zagen kan dat toch ook langs een rechte plank of een rei. Je moet wat beter opletten dat de machine mooi tegen de rei aan blijft, maar voor de rest maakt dat geen verschil. Eventueel een strook schilderstape tegen het splinteren.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Pffff, jongens wat ik hier lees over de Preformance inval zaag.
Dat herken ik totaal niet!!
Heb deze zaag vanaf het moment dat deze in Nederland uit kwam.
Het eerste wat ik gedaan heb is het zaagblad vervangen door een ecotool zaagblad. Een 36 tands en een 24 tands en volgens mij een 18 tands.
En in combi met de 8 AH smart accu’s plenty power. Ter vergelijk ik heb ook de Makita met snoer die ik nu nauwelijks meer gebruik.
De stof afbuiging kan inderdaad beter van de Parkside maar is zeker niet slechter als m’n Makita met snoer.
Overigens het zaagblad wat bij m’n Makita werd geleverd deed ook niet wat ie moest kon zelfs met moeite door multiplex 18mm zagen heb ik dus gelijk aan de kant gelegd.
Ben dus zeer tevreden over de Performance.
Heb laatst een kettingzaag met dubbele accu gekocht van Performance super dingetje voor dat geld.
Heb diverse postjes over de Parkside Performance op dit forum gezet.
O.a. Boven frees, afkortzaag, cirkelzaag etc.
Als de topicstarter eens in de buurt is mag hij de zaag well even uitproberen.
Zaterdags vanaf 13.00 kan altijd.

Groetnis,

Roeland
 
  • Leuk
Waarderingen: houtsensei en Wim Kluck

Albion Crafts

Actieve deelnemer
11 dec 2022
46
26
Veldhoven
Overigens het zaagblad wat bij m’n Makita werd geleverd deed ook niet wat ie moest kon zelfs met moeite door multiplex 18mm zagen heb ik dus gelijk aan de kant gelegd.
Grappig, heb zelf een prima ervaring gehad met dat standaard zaagblad. Overigens past de parkside rails ook op Makita machines en vice versa, dus desnoods parkside machine kopen en een Makita rail erbij kopen zodat je een lange uit een stuk hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: hansth

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
259
108
Noardeast-Fryslân
Pffff, jongens wat ik hier lees over de Preformance inval zaag.
Dat herken ik totaal niet!!
Heb deze zaag vanaf het moment dat deze in Nederland uit kwam.
Het eerste wat ik gedaan heb is het zaagblad vervangen door een ecotool zaagblad. Een 36 tands en een 24 tands en volgens mij een 18 tands.
En in combi met de 8 AH smart accu’s plenty power. Ter vergelijk ik heb ook de Makita met snoer die ik nu nauwelijks meer gebruik.
De stof afbuiging kan inderdaad beter van de Parkside maar is zeker niet slechter als m’n Makita met snoer.
Overigens het zaagblad wat bij m’n Makita werd geleverd deed ook niet wat ie moest kon zelfs met moeite door multiplex 18mm zagen heb ik dus gelijk aan de kant gelegd.
Ben dus zeer tevreden over de Performance.
Heb laatst een kettingzaag met dubbele accu gekocht van Performance super dingetje voor dat geld.
Heb diverse postjes over de Parkside Performance op dit forum gezet.
O.a. Boven frees, afkortzaag, cirkelzaag etc.
Als de topicstarter eens in de buurt is mag hij de zaag well even uitproberen.
Zaterdags vanaf 13.00 kan altijd.

Groetnis,

Roeland
Precies de reden dat ik het hier vroeg: ik zie wisselende reacties juist op het gebied van kracht.

Mooi aanbod en maak ik wellicht gebruik van - woon ten slotte ook in Friesland. In ieder geval heel erg bedankt voor het aanbod: is toch beter dan bestellen en weer terugsturen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.