Instrumenta? lokale copy-cat van Woodpeckers

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.659
708
Antwerpen
kent iemand deze firma, is dit betrouwbaar en goede kwaliteit ?
ziet eruit als Woodpeckers (maar oranje) en wat goedkoper

GÉÉN affiliatie met Instrumenta
 

MVersteeg

Nieuw lid
26 sep 2020
13
6
Altena
Ja een tijdje geleden Bench Dogs besteld bij ze, netjes geleverd en kreeg zelf een wat duurdere versie omdat de andere waren uitverkocht. Zat zelfs een handgeschreven kaart bij om te bedanken voor de bestelling. Kwaliteit is zover ik kan bepalen goed ze passen heel goed in de MFT gaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Charel09

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.798
755
Enschede, Twente
Ik heb de Clamping Squares van Instrumenta. Super goede service en fijn klantencontact. Ik zie dat ze inmiddels het sortiment uitgebreid hebben. Mooi dat er nu ook een NL-aanbieder van benchdogs is!
 
  • Leuk
Waarderingen: Charel09

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Ziet er allemaal schitterend uit, wel stevig aan de prijs..maar omdat het vrijdag is toch de clamping squares bestelt.
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Gisteren de clamping squares binnen gekregen, ziet er solide en keurig afgewerkt uit. Handgeschreven briefje erbij, komt over als een bedrijf uit liefde voor het vak geboren! Dat het dan niet het goedkoopste is vind ik niet erg, hoop dat ze hun assortiment door de tijd heen uit kunnen breiden.
 

Bart’s

Nieuw lid
14 jan 2021
6
2
kent iemand deze firma, is dit betrouwbaar en goede kwaliteit ?
ziet eruit als Woodpeckers (maar oranje) en wat goedkoper

GÉÉN affiliatie met Instrumenta
Beste Charel09,

Ik ben enige tijd bij de eigenaar (Ward) langs geweest van Instrumenta. Hij nodigde mij uit nadat ik een aantal vragen aan hem had gesteld over het gebruik van enkele van zijn tools voor de MFT.

Een super enthousiaste gast. Heeft veel fijn mechanische kennis en is klusser/uitvinder net als wij allemaal volgens mij. Vindt het leuk om te proberen de bestaande MFT tools te (laten) maken en verder te verbeteren. Daarnaast probeert hij juist een stap verder te gaan dan anderen en andere tools/hulpmiddelen voor de MFT te maken. Stapje voor stapje probeert hij op deze manier uit te breiden. Wat ik gezien heb zag er erg goed en solide uit.

Voor de duidelijkheid ik heb geen enkele binding met hem. Nog sterker, ik heb mijn eerste dogs (PEG dogs) vlak daarna gekocht bij 24/7wood want die heeft hij (nog) niet. De PEG dogs wil ik onder mij zaag rails bevestigen en mis hiervoor nog de passende boutjes (Makita rails). 24/7Wood heeft deze niet en kan ze momenteel door drukte ook niet maken. Ik hoop dat Instrumenta dit gat gaat opvullen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark84 en Charel09

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
490
132
Middelburg
Is Instrumenta nog in business lijkt of ze gesloten zijn?,....er kan nog wel (bij)besteld worden volgens zijn website,....mooie tools van Nederlandse bodem, als ik toch moet investeren, investeer ik liever in een Hollands product of een Europees product dan in een Chinees product
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
490
132
Middelburg
Dan zal het er wel op neer komen dat hij probeert de voorraad die hij heeft zo snel mogelijk te verkopen, geen nieuwe innovatieve dingen meer te verwachten vanuit dit bedrijf ben ik bang van,...jammer
 
Laatst bewerkt:

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Als ik een credit check uitvoert op het KvK nummer 78591848, dan krijg ik de melding dat de eenmanszaak per 30-06-2022 is opgeheven.

2 jaar geleden opricht, na 2 jaar vervallen de belasting voordelen en voor sommige mensen komt dat als een lijk die uit de kast valt.
 
  • Leuk
Waarderingen: 48rmc

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
490
132
Middelburg
Jammer dat hij is omgevallen, dit soort bedrijfjes krijgt bijna geen kans om te overleven zolang mensen hun heil zoeken bij Alibaba en Bangbing. Een Jaar geleden heb ik mezelf ook schuldig gemaakt aan deze wanpraktijken door te kopen van 1 van deze twee heren, tegenwoordig koop ik of tweedehands of het moet "lokaal" zijn vervaardigd
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.