Instappen op 18V platform

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Als ik een pro zou zijn zou ik direct op zo'n systeem overstappen, maar als hobbyist? Ik ben bang dat je het risico loopt dat je straks met prachtige apparatuur zit maar dat het klaar is met de accu's omdat de fabrikant net weer een verbetering aangebracht heeft waardoor nieuwe accu's niet op oude apparaten passen.

Dat is nou juist iets waar je bang voor hoeft te zijn. Juist in de pro wereld zullen de klanten dit niet accepteren en zullen fabrikanten, uit klant behoud, hier voor waken.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Als ik een pro zou zijn zou ik direct op zo'n systeem overstappen, maar als hobbyist? Ik ben bang dat je het risico loopt dat je straks met prachtige apparatuur zit maar dat het klaar is met de accu's omdat de fabrikant net weer een verbetering aangebracht heeft waardoor nieuwe accu's niet op oude apparaten passen.

Mijn decoupeerzaag is aan vervanging toe. Ik heb een Milwauki m12 schroefmachientje. Daar is ook een decoupeerzaag van maar ik denk niet dat ik het gaat doen.
Als je je spullen van een gerenomeerde fabrikant koopt dan verwacht ik geen problemen. BOSCH gaat er prat op dat hun accu's backward compatible zijn met apparaten van 10-15 terug. De machines kunnen misschien het vermogen van de accu niet kwijt, maar ze werken wel:)

Ga je naar LIDL, Action of een bouwmarkt "huismerk" dan neem je wel het risico dat de batterijen niet te krijgen zijn of schreeuwende duur. Ik heb een AEG 18V accu machine gehad, die was na vijf jaar idd schroot omdat de accu's duurder waren dan de restwaarde van de machine en ik verder geen ander AEG spul kon vinden.

Toen op MAKITA overgestapt en later BOSCH erbij genomen en ben zeer tevreden.
In jouw geval zou ik een nieuwe decoupeerzaag met kabel nemen, hoewel die meestal wel duurder zijn. De meesten van ons werken thuis of in een werkplaats waar je een vaste aansluiting hebt en de meerwaarde van een accu beperkt is.
Hoewel ik een multitool en schuurmachine op accu heb, zijn het hebbedingetjes die ik niet zie als vervanging van mijn 230V machines.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.