Instabiele hoogslaper

Noorp

Nieuw lid
5 apr 2021
1
0
Den Bosch
Hallo,

Sinds kort woon ik op kamers en om meer ruimte te creerten heb een ikea hooglspaer gekocht ( naam STORA ). Deze is alleen vrij instabiel vooral met instappen en bvb draaien in bed.
Van mijn huurbaas mag ik niks in de muur boren of bevestigen want niet makkelijk weg te halen is. Zouden jullie mij kunnen helpen?

groetjes!
Noor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

vanboomtotbeeld

Actieve deelnemer
17 apr 2018
214
17
Hengelo Gld
www.vanboomtotbeeld.nl
Inderdaad, diagonale schoren van helemaal onder tot bovenhoek, in drie vlakken.
Waarom moet dit bed zo hoog op de poten staan? 1,71m onderruimte, heb je dit nodig? Je kunt anders een stuk van de poten afzagen, scheelt ook al.
Hopelijk slaap je daarna beter!
1617603766905.jpeg
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Kijk ook eens in onderstaande topic, kun je een aantal tips zien voor versterken.

Succes! Fons

 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Inderdaad, diagonale schoren van helemaal onder tot bovenhoek, in drie vlakken.
Waarom moet dit bed zo hoog op de poten staan? 1,71m onderruimte, heb je dit nodig? Je kunt anders een stuk van de poten afzagen, scheelt ook al.
Hopelijk slaap je daarna beter!
Bekijk bijlage 101211
Nou misschien een kleine kamer?
Deze had ik ook op mijn studentenkamer. Nadat ik 1 poot had verankerd in de muur, stond het geheel al gelijk steviger. Maar TS mag niet boren ..
Wat je ook nog kunt doen is een bureauplaat erin maken. Dat maakt het geheel ook steviger. En inderdaad een paar diagonale schoren.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.774
742
Enschede, Twente
Als je de ruimte eronder niet helemaal gebruikt (ik weet het - geen realistische insteek…), kun je de boel stabiliseren door in het midden een flink gewicht eraan te hangen, bijv. een stel betonnen patioblokken aan een dik touw.
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Als je de ruimte eronder niet helemaal gebruikt (ik weet het - geen realistische insteek…), kun je de boel stabiliseren door in het midden een flink gewicht eraan te hangen, bijv. een stel betonnen patioblokken aan een dik touw.
Kijk we hebben de Natuurkunde-docent gevonden :D
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.993
821
Omgeving Leiden
Hoi,

Je schrijft:
Van mijn huurbaas mag ik niks in de muur boren of bevestigen want niet makkelijk weg te halen is.

Iets vastschroeven kan dus best.

Weet niet of het bed met de lange of de korte zijde tegen de muur staat.
Ik zou de poten die tegen de muur aan staan met een flinke schroef vastzetten aan de muur.
Voorgesteld dat het geen slap gips of gipsplaten muurtje is.
Als je daar weggaat maak je de boel weer los en klaar.
 

ilex

Actieve deelnemer
18 okt 2016
72
22
haarlem
In plaats van schoren kun je ook de vakken onder het bed (tot de regel op ca 70 +) ook voorzien van een plaat multiplex of MDF van b.v. 6 mm dik en dan onder en boven gewoon aan bed / regel vastschroeven. Aan kop- en voet einde kunnen deze platen ca 60 cm breed zijn met een lat langs de open rand, is vast al stabiel genoeg. Dunne achterwanden van kasten gevel tenslotte ook al een geweldige stabiliteit. Daarnaast kun je dan ook nog van alles er aan ophangen / inschroeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: LFlab

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
309
Rosmalen
+1 voor de plaat, simpel en goedkoop, daarnaast als je je bureau onder het bed maakt, en je zowel in de zijkanten als de achterwand een plaat maakt, dan zou je aan de achterplaat zelfs een monitor op kunnen hangen, zonder in de muur te hoeven boren. Of een whiteboard, ten aanzien van maximale productiviteit :)
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.