Inrichten

Diegoaltena

Nieuw lid
3 sep 2023
11
3
Veenendaal
Goedeavond ik heb een vraag over inrichting ik heb wat machines maar ik weet niet helemaal hoe ik het goed moet inrichten ik wil een beetje de ruimte hebben om iets te kunne doen m'n werkplaats is 5 m lang en 2.5 breed zou ik dan iets moeten maken of iets weghalen en waar moet ik al m'n gereedschap laten
Ik ben benieuwd of iemand wat handigs weet mvg diego
 

Bijlagen

  • 20230903_172910.jpg
    20230903_172910.jpg
    141,6 KB · Weergaven: 83
  • 20230903_172857.jpg
    20230903_172857.jpg
    161,1 KB · Weergaven: 84

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.989
816
Omgeving Leiden
Aan de wand achter je werkbank kan je een groot bord maken waar je AL je handgereedschap op opbergt. Daar zijn allerlei systemen voor, maar je kan ook met ' french cleats' aan de slag.
De verfbussen in je stelling opbergen in plastic kratten. De kratten op de vloer onder de stelling. Alle stammen en stammetjeS onder de stelling vandaan halen. Zie je ook nog eens wat daar ligt.
Al je electrische machines zet je in de stelling. De spullen onderin je werkbank uitzoeken en opbergen waar ze horen.
Spullen, hout, uitzoeken en wat je niet meer gaat of kan gebruiken weggooien. Ik zie een dik stuk boomstam dat aan alle kanten is gebarsten, gescheurd. Ga je zoiets nog gebruiken, of bewaar je die 'voor ooit'? Overigens wel herkenbaar ha, ha.

Stopcontacten aanleggen in de buurt van je machines en boven de werkbank. Dan kan de haspel weg en breek je je nek niet meer over de snoeren.

Van het tafeltje waarop de triton staat een kastje maken met legplanken zodat je daarin het geschaafde hout kan afleggen. Het kastje op grote zwenkwielen, gezien je vloer, zetten, zodat je het aan de kant kan zetten wanneer het niet in gebruik is.

Van het opnieuw inrichten een project maken met de aller- allerhoogste prioriteit.
En als je eenmaal hebt opgeruimd: spullen terugleggen waar ze horen.

Daarna foto's sturen van hoe het is geworden.
 
Laatst bewerkt:

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.989
816
Omgeving Leiden
Hoi @Diegoaltena ,

Kan je wat wat met mijn ideeen of heb je er niet veel aan?

Nog een idee: het kastje met de triton zo breed maken dat die samen met de afzuiger naast je werkbank kan staan. Dan heb je voor zover ik kan zien een hele lege kant waar je de ruimte hebt.

thomasz
 
Laatst bewerkt:

Diegoaltena

Nieuw lid
3 sep 2023
11
3
Veenendaal
Hoi @Diegoaltena ,

Kan je wat wat met mijn ideeen of heb je er niet veel aan?

Nog een idee: het kastje met de triton zo breed maken dat die samen met de afzuiger naast je werkbank kan staan. Dan heb je voor zover ik kan zien een hele lege kant waar je de ruimte hebt.

thomasz
Ik vind u ideeën super handig .
Ik snap niet helemaal wat u bedoelt met de triton op een dikke kast zetten?
En waar zou ik m'n draaibank neerzetten
Alle stammen gaan naar buiten toe dan is de stelling weer vrij
Ik ga het handgereedschap aan een bord hangen
En dingen sorteren die weg kunnen
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.989
816
Omgeving Leiden
De auto correctie zal,wel hebben toegeslagen maar ' dikke kast' heb ik niet zo bedoeld.
Ik denk te zien dat de triton nu op een tafeltje staat. De ruimte onder dat kastje is onbenut en een vast tafeltje staat .... vast en in de weg.
Daarom zou ik er een kastje van maken, zodat je daar spullen in kwijt kan. En het kastje op wielen zetten zodat je het makkelijk kunt verplaatsen.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.989
816
Omgeving Leiden
De plaats van je draaibank vind ik lastig. Zoals die nu staat, sta je in je eigen licht.
Misschien hem voor het raam zetten en dan je werkbank in de hoek schuiven.
Dan zit je weer met je afkortzaag..... Dus ik weet daar niet zo gauw iets handigs voor.

Misschien is dit een idee:

 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.