Inklapbare werkbank

ReSo

Nieuw lid
26 feb 2020
6
8
Dronryp (Friesland)
Hallo allemaal,

Zoals al aangegeven hierbij wat info over mijn inklapbare werkbank. De behoefte ontstond aan een grotere werkbank dan de standaard Workmate (waarop ik als dat nodig was een grote plaat neerlegde). Het geheel moest redelijk stabiel zijn en, omdat ik geen ruimte had om het zo neer te zetten, inklapbaar zijn.
Ik had echter geen bouwplan beschikbaar dus ik bedacht dat ik dat zo wel van internet kon halen. Dat klopte wel, maar alle maten waren in inches. Dus alles moest worden omgezet naar metrische maten, inclusief de omzetting naar de andere maten van de balken en het plaatmateriaal.
De bovenplaat is voorzien van 4 gaten met inslagmoeren om de afkortzaag in vast te zetten en er zit een aluminium profiel omheen. Het geheel is stabiel, de bovenplaat fixeert het onderstel.
Bijgaand de foto’s van de diverse stadia van de bouw. De foto’s staan wat door elkaar, maar ik denk dat de bedoeling wel duidelijk is.

Groeten, René.

>>>> Dit bericht was eerder geplaatst in het voorstelrondje, maar daar ging iets mis. Nu opnieuw geplaatst onder het juiste onderwerp.
 

Bijlagen

  • IMG_9081.JPG
    IMG_9081.JPG
    127,2 KB · Weergaven: 80
  • IMG_8750.JPG
    IMG_8750.JPG
    124,9 KB · Weergaven: 75
  • IMG_8751.JPG
    IMG_8751.JPG
    120,9 KB · Weergaven: 76
  • IMG_9084.JPG
    IMG_9084.JPG
    172,1 KB · Weergaven: 78
  • IMG_8754.JPG
    IMG_8754.JPG
    105,6 KB · Weergaven: 77
  • IMG_9083.JPG
    IMG_9083.JPG
    191,5 KB · Weergaven: 72
  • IMG_8745.JPG
    IMG_8745.JPG
    73,1 KB · Weergaven: 71
  • IMG_9082.JPG
    IMG_9082.JPG
    179 KB · Weergaven: 74
  • IMG_9080.JPG
    IMG_9080.JPG
    147,5 KB · Weergaven: 73
  • IMG_8740.JPG
    IMG_8740.JPG
    119,7 KB · Weergaven: 77
Laatst bewerkt:

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
395
173
Groene Hart
Ik zie dat je twee van de vier wielen niet helemaal op de hoek hebt gezet, en ik denk dat het is om te voorkomen dat ze elkaar raken in ingeklapte toestand.
Maar merk je er wat van dat ze niet op de buitenste hoeken staan?
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
724
288
RegioRotterdam
Ik zie dat je twee van de vier wielen niet helemaal op de hoek hebt gezet,
...
merk je er wat van dat ze niet op de buitenste hoeken staan?
Door de wielen uit de hoek te zetten blijven de hoeken vrij om er daar een klos onder te steken.
Die wielen zijn ook niet geremd.

@ReSo mooi gedaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

ReSo

Nieuw lid
26 feb 2020
6
8
Dronryp (Friesland)
Ik zie dat je twee van de vier wielen niet helemaal op de hoek hebt gezet, en ik denk dat het is om te voorkomen dat ze elkaar raken in ingeklapte toestand.
Maar merk je er wat van dat ze niet op de buitenste hoeken staan?
Dat is inderdaad het geval. Maar je merkt er verder niets van als ze zo afwijkend staan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.