Indonesisch hardhout voor een schaakspel

Redneck

Nieuw lid
29 jul 2022
2
0
Eindhoven
Beste houtbewerkers,

Ik wil voor een goed bevriend stel een schaakspel maken, als cadeau voor de aankoop van hun nieuwe huis.
Daar het om een Nederlandse man en een Indonesische vrouw gaat, leek het me leuk om dit in het schaakspel te verwerken. Nu heb ik al Nederlands eiken, dus ben ik specifiek op zoek naar een (klein) stuk Indonesisch hardhout. Ik heb al naar Suar gezocht, maar via Marktplaats kan ik alleen grote slabs van enkele honderden euro's vinden. Wie weet waar ik dit kan verkrijgen? Bij voorkeur in de regio Eindhoven.

Bij voorbaat dank!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.709
2.571
Gaanderen
Neem even contact op met masave (staat onder de knop donate) Hij stuurt het gewoon op tegen betaalbaar tarief. Klein hout ook geen probleem als het op voorraad is.
 

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
286
131
55
Luzy Saint Martin
Het mooiste is natuurlijk Ebbenhout. Maarja die prijzen…
Wat in de 17e eeuw vaak gedaan werd om te besparen op het -toen ook al kostbare Ebbenhout- was perenhout gebruiken en dat zwart beitsen met waterbeits.
De structuur van peren is glad met weinig tekening dus eenmaal gebeitst is het verschil op het oog nauwelijks te zien.
Schaakstukken zijn klein dus die kun je gerust in een badje van beits laten staan, daarna laten drogen en de beits is diep ingetrokken.
Dan alleen nog licht schuren en met een kwast of spons een laatste laagje aanbrengen, laten drogen en vervolgens afwerken.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.105
2.613
Ik heb ook allemaal van die olifanten en kaarsenstandaards van het vuil. Is mooi hout om ornamentjes of knopjes van te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.