Beste forumleden,
Onlangs heb ik een Inca vlakbank gekocht en deze ben ik momenteel aan het opknappen.
Ik heb de gehele machine uit elkaar gehaald en de aluminium onderdelen schoongemaakt met staalwol en WD-40.
Van de ijzeren beitelas heb ik de lagerhuizen en lagers gedemonteerd en de as heeft 12 uur in azijn gelegen om te ontroesten.
De nieuwe lagers, v-snaar, v-schijf en klembus zijn onlangs besteld. De reden waarom ik een nieuwe v-schijf en klembus heb besteld is omdat de v-schijf van de motor niet meer recht was (zat een flinke slag in).
Ik heb nog een paar vragen waar jullie mij misschien mee zouden kunnen helpen, namelijk:
Als de onderdelen binnenkomen ga ik deze monteren en de machine zal langzamerhand weer één geheel worden.
Hier wat foto's. Is misschien wat duidelijker dan al die tekst hierboven:
(foto 1)

(foto 2: beitelas nog gemonteerd)

(foto 3: de beitelas gedemonteerd maar echter nog met lagerhuizen + lagers)

(foto 4: lagerhuizen+lagers gedemonteerd en na 12 uur azijn)

(foto 5: lagerhuizen voor+na)

(foto 6: andere kant foto 5)

(foto 7)

(foto 8: één van de 9 inbusbouten. Moeten er uiteindelijk 10 worden... Waar vind ik deze?)

Tenslotte wil ik Grenslandservice vriendelijk bedanken voor alle hulp tot dusver. Thanks
Onlangs heb ik een Inca vlakbank gekocht en deze ben ik momenteel aan het opknappen.
Ik heb de gehele machine uit elkaar gehaald en de aluminium onderdelen schoongemaakt met staalwol en WD-40.
Van de ijzeren beitelas heb ik de lagerhuizen en lagers gedemonteerd en de as heeft 12 uur in azijn gelegen om te ontroesten.
De nieuwe lagers, v-snaar, v-schijf en klembus zijn onlangs besteld. De reden waarom ik een nieuwe v-schijf en klembus heb besteld is omdat de v-schijf van de motor niet meer recht was (zat een flinke slag in).
Ik heb nog een paar vragen waar jullie mij misschien mee zouden kunnen helpen, namelijk:
- Hebben jullie een idee waar ik nieuwe messen kan krijgen? De maat is: 220mm lang, 2,5mm dik en 20mm hoog.
- De huidige inbusbouten om de messen in de as te bevestigen zijn inmiddels bijna rond. Er mist er ook één. Deze zou ik dus ook graag vervangen. Ik weet alleen niet waar ik deze kan krijgen. Jullie een idee? (zie foto) oja: de maten van de bouten zijn: 27mm lang, 8mm dik (schroefdraad) en 10mm dik (kop).
Als de onderdelen binnenkomen ga ik deze monteren en de machine zal langzamerhand weer één geheel worden.
Hier wat foto's. Is misschien wat duidelijker dan al die tekst hierboven:
(foto 1)

(foto 2: beitelas nog gemonteerd)

(foto 3: de beitelas gedemonteerd maar echter nog met lagerhuizen + lagers)

(foto 4: lagerhuizen+lagers gedemonteerd en na 12 uur azijn)

(foto 5: lagerhuizen voor+na)

(foto 6: andere kant foto 5)

(foto 7)

(foto 8: één van de 9 inbusbouten. Moeten er uiteindelijk 10 worden... Waar vind ik deze?)

Tenslotte wil ik Grenslandservice vriendelijk bedanken voor alle hulp tot dusver. Thanks