Inca vlakbank met vandikteopzerstuk

Thuisklusser01

Nieuw lid
18 jan 2022
15
3
Nijmegen
Gister een mooi vlakbankje op 220v gekocht van inca, was van een oude man die niet meer met de machine kon werken vanwege zijn gezondheid.

20220611_175109.jpg

Nu staan er bij mij nog wat vragen open hoe ik die het beste kan oppakken misschien hebben jullie tips.

De beitels 2 sets zijn van verschillende afmetingen

220x20x2,5
220x20x3

Volgens mij is de eerst genoemde de orginele set klopt dat?

Verder mis ik wat onderdelen en is de bescherming niet orgineel en die functioneert ook niet goed. Zijn er in nederland nog onderdelen verkrijgbaar dat iemand weet?

De machine verdient wel wat aandacht en ik ga hem nog even netjes schoonmaken en afstellen. Het vandiktedeel is wat minder gebruikt en heeft wat meer aandacht nodig.

Ook zal ik nog een wat compacter onderstel moeten maken zodat deze goed in de schuur past en uiteraard nog even wat bedenken voor de stofafzuiging.

Kon de machine uiteindelijk meenemen voor 100 euro, wat volgens mij wel meevalt voor dit type machine.
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.770
2.606
Gaanderen
http://www.doebeli.ch/labels/inca/pdf_p ... rsicht.pdf
Ik weet niet of de laatste nog actueel is. Gewoon even zoeken op dit forum en je weet dat je niet de eerste bent die hier na zoekt.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.702
101
Utrecht
Mooi stukje machinerie! Stuur me even een DM, dan kan ik wel wat documentatie leveren.
Qua afmetingen van onderdelen, voor zowel vlakbank als vandikte deel, geef maar een gil!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.