inca universal: hoe gebruik je deze accessoires?

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
94
Omgeving Alkmaar
Hoi allemaal,

Vorige week heb ik via marktplaats een Inca Universal opknapper gekocht, ter vervanging van mijn Dewalt dw745. Dat opknappen gaat prima, maar ik heb een aantal accessoires waarvan ik niet precies weet of en hoe ze met de Inca gebruikt kunnen worden. De zaag was van de opa van de verkoper geweest en het was hem niet helemaal duidelijk wat er wel en niet bij hoorde. Er zat dus wat meer bij dan alleen Inca-spullen. Op basis van de online te vinden handleidingen kom ik een heel eind, maar van het volgende ben ik niet zeker:

IMG_2394.JPGIMG_2396.JPG

Dit lijkt een soort stopblokje, maar de vorm verbaast me. Het past perfect op de rail en lijkt ook op andere inca accesoires, maar waar gebruik je dit voor?

Dan een hele set met frezen. Bij de zaag zaten bijna alle freesaccesoires (twee koppen, 8 sets frezen, de geleiders enz.) maar ook een setje dat ik niet bij de Inca verwacht had. Nu heb ik dergelijke frezen vaker samen met een Inca zaag aangeboden gezien, maar mijn vraag is: wat heb ik hier nu eigenlijk gekocht? Kun je deze misschien op de langgatboor gebruiken?
IMG_2393.jpeg

ik hoop dat iemand hier een lichtje op kan laten schijnen!

Joseph
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.638
695
Antwerpen
Dan een hele set met frezen. Bij de zaag zaten bijna alle freesaccesoires (twee koppen, 8 sets frezen, de geleiders enz.) maar ook een setje dat ik niet bij de Inca verwacht had. Nu heb ik dergelijke frezen vaker samen met een Inca zaag aangeboden gezien, maar mijn vraag is: wat heb ik hier nu eigenlijk gekocht? Kun je deze misschien op de langgatboor gebruiken?


ik hoop dat iemand hier een lichtje op kan laten schijnen!

Joseph
alles wat op een normale boorkop past kun je op de inca tafel gebruiken (schuren, frezen, boren, …)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joseph
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Mooiste kan zijn als je iemand op het forum kan vinden met een uitgebreide Inca universal en daar eens langs kan gaan om te kijken hoe en wat.

Geen idee wie er een heeft :(
(En koffie drinken)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.