Inca spouwmes

nono

Nieuw lid
1 jan 2022
2
0
Texel
Hallo allemaal, ik ben sinds deze week in het bezit gekomen van een inca zaagtafel hij werkt goed alleen mist het spouwmes.
Nou weet ik al door het lezen op dit forum en contact met een marktplaatsverkoper van inca onderdelen dat deze erg schaars en gewild zijn.
Maar nu zag ik dat en er spouwmessen te koop zijn van felder, die in mijn idee zouden moeten kunnen passen met de moderne zaagbladen die ik wil gebruiken misschien met wat kleine aanpassingen, maar ik hoor over deze optie niemand op dit forum heeft dit een reden? Ik kan namelijk niet snel een reden verzinnen waarom dit niet zou passen, of zie ik iets groots over het hoofd.
Ik hoor graag wat jullie er van denken.

Link naar de spouwmessen

En dit is hem stoffig maar wel goed
E52313A2-37C2-48AF-BFF2-16B79072C450.jpeg

Groet nono
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.653
706
Antwerpen
om met de bekende deur in huis te vallen, de dikte van het mes hangt af van de dikte vd zaagbladen die je gebruikt. En de keuze van zaagblad voor een Inca is ook niet onbeperkt (combinatie as en max doormeter)

Zelf had ik er verschillende (diktes) en kon zo ook met een thin-kerf blad zagen (wel handig bij een normaal underpowered Inca zaagtafel)
vraag aan een Inca collega om een schets van een spouwmes en maak ze zelf uit bv alu in de dikte die je nodig hebt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.