Hallo,
Mijn Compact is er mee opgehouden. Door dat er een stuk schuimt tussen de aandrijfriem is blijven steken is de motor te zwaar belast geweest. In het verleden heb ik de draden vanaf de motor vervangen omdat de mantels broos waren, dit had ik beter tot op de wikkelingen kunnen doen. Waar de elektrakabels bij elkaar op de wikkelingen liggen zijn de gele en zwarte isolatiemantels doorgebroken/gesmolten.
Het resultaat is dat de motor heel langzaam achteruit draait, een nieuwe condensator had geen effect.
Het is me gelukt om de bekabeling voorzichtig los te peuteren. Het lijkt erop dat de koperwikkelingen(te zien bij de schroevendraaier) niet doorgebrand zijn. Wel is de coating er vanaf.
Nu kan ik nieuwe elektrokabels op aan de wikkelingen solderen, de motor opnieuw laten wikkelen of een nieuwe motor monteren.
Als ik zelf nieuwe elektra monteer, maakt het dan uit dat de coating van de wikkelingen af is? Welke type mantel kan ik gebruiken om de soldeerverbindingen te isoleren? Kan dat me gewone krimpkous of moet dat hittegestendig? De touwtjes om de wikkelingen heb ik doorgesneden, moeten deze weer vast gezet worden of maakt dat niet veel uit. Als ze opnieuw vast moeten, kan dat dan met vliegertouw, daar lijkt het nu ook mee vast te zitten.
Wat zou opnieuw wikkelen ongeveer kosten? Het motortje is 0,74kw.


Mijn Compact is er mee opgehouden. Door dat er een stuk schuimt tussen de aandrijfriem is blijven steken is de motor te zwaar belast geweest. In het verleden heb ik de draden vanaf de motor vervangen omdat de mantels broos waren, dit had ik beter tot op de wikkelingen kunnen doen. Waar de elektrakabels bij elkaar op de wikkelingen liggen zijn de gele en zwarte isolatiemantels doorgebroken/gesmolten.
Het resultaat is dat de motor heel langzaam achteruit draait, een nieuwe condensator had geen effect.
Het is me gelukt om de bekabeling voorzichtig los te peuteren. Het lijkt erop dat de koperwikkelingen(te zien bij de schroevendraaier) niet doorgebrand zijn. Wel is de coating er vanaf.
Nu kan ik nieuwe elektrokabels op aan de wikkelingen solderen, de motor opnieuw laten wikkelen of een nieuwe motor monteren.
Als ik zelf nieuwe elektra monteer, maakt het dan uit dat de coating van de wikkelingen af is? Welke type mantel kan ik gebruiken om de soldeerverbindingen te isoleren? Kan dat me gewone krimpkous of moet dat hittegestendig? De touwtjes om de wikkelingen heb ik doorgesneden, moeten deze weer vast gezet worden of maakt dat niet veel uit. Als ze opnieuw vast moeten, kan dat dan met vliegertouw, daar lijkt het nu ook mee vast te zitten.
Wat zou opnieuw wikkelen ongeveer kosten? Het motortje is 0,74kw.

