Dag Woodworkers,
ik heb dus een redelijk doorleefde INCA 500 lintzaag overgenomen van iemand (zie deze thread in de "te koop" rubriek ) Deze machine heeft al aardig wat gezaagd in zn leven. Toen ik m overnam was hij niet af te stellen. Ik heb m compleet uit elkaar gehaald en ben alle onderdelen na gaan lopen.
De lak was er slecht aan toe. Ik heb de behuizing eerst maar eens kaalgeschuurd en een opnieuw gespoten in een leuke kleur. Idem voor de motor, was de lak ook niet al te best van. Voor de rest functioneert de motor prima, geen issues mee.
=Ondertussen nieuwe looprubbers voor de wielen en een nieuwe V snaar besteld.
=Nieuwe druklagers voor de zaaggeleider opgeperst.
=Lagers voor de loopwielen zelf en vsnaar spanner wacht ik nog op.
Zie hieronder wat foto's van het spuiten. Dit was t makkelijke deel.

ik heb dus een redelijk doorleefde INCA 500 lintzaag overgenomen van iemand (zie deze thread in de "te koop" rubriek ) Deze machine heeft al aardig wat gezaagd in zn leven. Toen ik m overnam was hij niet af te stellen. Ik heb m compleet uit elkaar gehaald en ben alle onderdelen na gaan lopen.
De lak was er slecht aan toe. Ik heb de behuizing eerst maar eens kaalgeschuurd en een opnieuw gespoten in een leuke kleur. Idem voor de motor, was de lak ook niet al te best van. Voor de rest functioneert de motor prima, geen issues mee.
=Ondertussen nieuwe looprubbers voor de wielen en een nieuwe V snaar besteld.
=Nieuwe druklagers voor de zaaggeleider opgeperst.
=Lagers voor de loopwielen zelf en vsnaar spanner wacht ik nog op.
Zie hieronder wat foto's van het spuiten. Dit was t makkelijke deel.