Inbusvijsjes?

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
189
74
Beste,

Ik heb een opdracht gekregen om speakers voor een geluidinstallatie te maken, of toch de behuizing, in Pools multiplex.
De klant vraagt een demonteerbaar front om eventueel later de speaker te kunnen veranderen.
Hij vroeg om met inbusvijsjes te werken. Iemand ervaring ermee? Hoe lijm je ze in? Waar vind je ze online?

Mvg
Koen

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.879
3.483
Inbusboutjes kan je toch overal kopen? Moeten ze aan bepaalde extra eisen voldoen? RVS ,gepolijst, gewoon zwart, welke maat. Ik weet niet wat je wil lijmen. Ik neem aan dat je ze wil schroeven? Draadbussen in de bevestigingsplaat, waar de boutjes ingedraaid kunnen worden? Rampa moeren.

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
189
74
Zwarte, met inderdaad draadbussen. Moet die draadbus niet ingelijmd worden? Nu heb ik toch al wat zoektermen :)

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.340
3.460
Gaanderen
Nee rampamoeren worden normaal niet gelijmd. Maak wel eerst wat testen met deze moeren. Afhankelijk van de houtsoort het gat groter of kleiner boren. Gaten altijd verzinken. Neem een rampamoer met een inbus vorm. Deze draai je er makkelijker in. Of draai ze erin met hulp van een boorstandaard of kolomboor. Dit om ze er recht in te krijgen. Er staan genoeg you tube filmpjes op.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.879
3.483
Je wil de plaat waar de speakers inzitten , kunnen demonteren? Moeten de koppen van de boutjes worden verzonken in het front? Dan heb je een kopverzinkboor nodig. Die centreert in het boorgat en maakt dan een kamertje waar de kop van de inbusbout mooi in valt. Rampa moeren of andere draadbussen zijn er in verschillende uitvoeringen. In ijzer , messing of zamac.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.