Inbouwkast met deuren 3 meter

MB200

Nieuw lid
1 nov 2021
18
0
erp
heb je ons een foto van die deuren, en van dichtbij de hoeken + de profilering die er op zit ?
als ze 8 cm te smal zijn, dan ga je aan de 4 zijden 4 cm verbreden ?
dus eerst 20 + 4 + 4 = 28 cm inkorten
wanneer die bijkomende rand van 4 cm er niet perfekt op geraakt, kan je bijschuren (deuren worden geverfd ?)
ofwel frees je in de lijmnaad een kleine groef
Heb helaas geen foto maar is een kader deur met bossing. zijn 8cm te smal en wil ze aan 2 kanten met 4 cm verbreden. Eerst een keer er langsaf zagen want er zit een kant aan gefreest en vervolgens een strook eraan lijmen. wordt inderdaad daarna geschuurd en gelakt.in de lijmnaad een kline groef frezen was ook mijn idee als het met schuren niet netjes wordt.verbreden is denk ik niet het lastigste maar het inkorten wel.
Deur moet dan ergens in de midden een stuk uit worden gezaagd en dan weer tegen elkaar gelijmd. dunste stuk is dan 8mm.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.225
1.985
Klein-Brabant, Vlaanderen
de hersamenstelling na het er-van-tussen-nemen van die 20 of meer cm zou ik met lange deuvels doen
door gegroefde beuken stokken op maat te zagen kan je langer dan de klassieke deuvellengte gaan
 

MB200

Nieuw lid
1 nov 2021
18
0
erp
de hersamenstelling na het er-van-tussen-nemen van die 20 of meer cm zou ik met lange deuvels doen
door gegroefde beuken stokken op maat te zagen kan je langer dan de klassieke deuvellengte gaan
goede tip. zat zelf te denken er eventueel een sleuf en contra sleuf in te frezen maar kan eigenlijk nergens frezen vinden die ene beetje betaalbaar zijn hiervoor. iemand een tip?

Waar ik het meeste mee zit is de plaat met bossing op het dunste stuk is die maar 8mm dik.
 

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
398
177
Groene Hart
Is het een optie om bijvoorbeeld geen 20 maar 25 cm er tussen uit te halen, en dan een dwarsregel van 5 cm er tussen te plaatsen?
Die extra regel moet dan natuurlijk wel worden voorzien van een groef aan beide kanten, plus de bossingpanelen moeten worden afgeschuind om in die groeven te passen.
 

MB200

Nieuw lid
1 nov 2021
18
0
erp
Is het een optie om bijvoorbeeld geen 20 maar 25 cm er tussen uit te halen, en dan een dwarsregel van 5 cm er tussen te plaatsen?
Die extra regel moet dan natuurlijk wel worden voorzien van een groef aan beide kanten, plus de bossingpanelen moeten worden afgeschuind om in die groeven te passen.
dan wordt het voor mij te lastig en heb ook geen bossing frees
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.