Ik was op zoek naar Spax schroeven

Ik had weer Spax schroeven nodig aangezien het doosje leeg was.
Even zoeken met Google naar mooi geprijsde schroeven, via een Duitse site een doosje van 1000 stuks gevonden voor €13 en nog wat centen.
Mooie prijs dacht ik, gelijk maar 4 dozen besteld, gaan niet overstuur, betaald met creditcard en er komt €10,- verzendkosten bij, geen probleem.
Nou kan je denken dat de prijs te mooi om waar te zijn, maar een paar maanden terug heb ik andere Spax schroeven besteld bij een andere site welke ik wel had gecontroleerd.
Alleen die site verstuur niet meer naar Nederland, ik kan daar dus niet meer kopen helaas.

Normaal kijk ik eerst naar reviews en is de site wel wie ze zeggen wie ze zijn.
Na de betaling zag ik op mijn creditcard app een reservering staan van €73,97 in plaats van €64,60 en er stond "helipay*globlestore zhong qing sh chn"
Ik heb gelijk gebeld met de creditcard helpdesk, de dame aan de telefoon adviseerde me de kaart te blokkeren aangezien ze nu meer geld kunnen afschrijven.
Op Reddit schreef er ook al iemand die gedupeerd was, de site was van dezelfde gasten en is inmiddels geblokkeerd.

Dus, www.krimi-netz.de links laten liggen is mijn advies.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.879
3.483
De btw moet over het totaalbedrag incl de verzendkosten. Wat is er zo speciaal aan die spax schroeven?

antwerpenpjvan

Actieve deelnemer
9 jan 2017
229
107
Nijmegen
Ik zie het probleem / oplichting ook nog niet. Heel vaak dat de naam op het rekeningnummer niet overeen komt met de websitenaam. En het bedrag kan idd de btw zijn.

A.N

Actieve deelnemer
12 aug 2010
250
36
Schoonoord
Ik zie het probleem / oplichting ook nog niet. Heel vaak dat de naam op het rekeningnummer niet overeen komt met de websitenaam. En het bedrag kan idd de btw zijn.
Vertaald: misdaad-netwerk.de
Als je bij Google zoekt op “”erfahrungen krimi-netz.de“” kom je de waarschuwingen van oplichting wel tegen.

• Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

jorisvh

Post veel
dat er als particuliere klant BTW betaald moet worden, ook op de verzending, is volstrekt normaal. maar niet dat die pas tevoorschijn komt nadat het totaalbedrag getoond is en je afgerekend hebt.

de site lijkt mij ook niet zuiver.
een invalzaag voor <80€ is te mooi om waar te zijn
zie ook krimi-netz.de - Watchlist Internet
Wer hier bestellt, erhält entweder gar keine oder völlig falsche Ware.
www.krimi-netz.de voor een site met criminele bedoelingen is de naam wel erg slecht gekozen...
als je al schroeven krijgt is de kans groot dat die niet uit de spax fabriek komen.

• Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan
Vertaald: misdaad-netwerk.de
Als je bij Google zoekt op “”erfahrungen krimi-netz.de“” kom je de waarschuwingen van oplichting wel tegen.
Exact, normaal zoek ik eerst naar zoiets voor ik bestel, vandaag last ven een of ander kronkel in mijn boven kamer denk ik.
Een keer kijk je niet goed en je loopt er gelijk tegen aan.
De dame van de creditcard support kon natuurlijk niet letterlijk zeggen dat het om een foute site ging, maar haar advies was erg helder, daarbij melde ze ook dat het product waarschijnlijk namaak zou zijn.

jorisvh

Post veel
links laten liggen is mijn advies.
bedankt voor de waarschuwing.
achteraf gezien lijkt het doorzichtig en waren er waarschuwingen te vinden maar het kan iedereen overkomen dat je naar de beste prijs zoekt en even niet oplet. ik zou zeggen, prijs je gelukkig dat het een relatief klein bedrag is.
BTW in DE is 19%
Dat hangt er van af. Als de webshop minder dan 10.000€/jr in EU buiten DE verkoopt mogen ze inderdaad DE BTW 19% rekenen.
Als ze daar boven gaan moeten ze BTW regeling van het land van bestemming volgen, voor BE/NL 21% dus.
Dit voor particuliere klanten.
En, in de veronderstelling dat ze de regels volgen, natuurlijk, wat hier kan betwijfeld worden.

kootje007

Actieve deelnemer
9 feb 2015
146
31
44
Zwolle
www.kootje.com
Ik betaal als op buitenlandse sites altijd met paypal. 1x opgelicht voor 67 euro. Paypal ingeschakeld, die zocht contact met de verkoper, die had 2 weken de tijd maar gaf geen antwoord. Volledige bedrag teruggekregen. Achteraf veel aanwijzingen: versturen na 5 werkdagen, vaag hotmail emailadres. Geen naw. Geen telefoon. En het was ook te mooi om waar te zijn. Maar ja. Ik wilde dat gave racebaanwagentje toch echt hebben...(porsche 917k gulf 1:32 carrera digital 132)..

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.