Ik ben op zoek naar vlak en vandiktebank

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Niet zo gelikt als een (relatief) nieuwe Hammer, maar wel functioneel.
Met vier scherpe messen gaat deze machine eveneens een mooi schaafbeeld geven.
Ik heb nu een Rojek ook 4messen ook een mooi schaafbeeld en een prima machine één nadeel is dat (ik werk veel met recup eik)het een nagel tegen komt ik de 4messen moet vervangen!veel stelwerk en tijdverlies!Daarom een spiraalas en ook om het minder lawaai.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.509
968
Riemst
Heb je de vraag van spiraalmessen al eens gesteld bij de handelaar waar je de machine gekocht hebt ;)?
Ben je ook zeker dat een spiraalmessenblok de beste oplossing is voor jou probleem? Ik heb er geen ervaring mee, maar een klap van een flinke spijker gaat naar mijn mening de as geen goed doen. Ik denk dan meer bepaald aan schade aan het schroefje, in het slechtste geval afbreken waardoor je het niet meer er uit krijgt.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Heb je de vraag van spiraalmessen al eens gesteld bij de handelaar waar je de machine gekocht hebt ;)?
Ben je ook zeker dat een spiraalmessenblok de beste oplossing is voor jou probleem? Ik heb er geen ervaring mee, maar een klap van een flinke spijker gaat naar mijn mening de as geen goed doen. Ik denk dan meer bepaald aan schade aan het schroefje, in het slechtste geval afbreken waardoor je het niet meer er uit krijgt.
Ok,ik zal volgende week eens langsgaan !
 
  • Leuk
Waarderingen: AHK

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Er zijn zo veel soorten metaaldetectoren zou voor een kleine gaan als het om planken gaat
Wil je voor dik hout dan een zware uitvoering , elektronica gaat zo snel dat je eerst goed moet inlezen voor je
Wat koopt
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.167
1.965
Klein-Brabant, Vlaanderen
bosch blauw krijgt automatisch mijn vertrouwen
voor goedkopere merken gaan heeft gezien de prijs van de bosch weinig zin
sla zelf nagels in een stuk hout, en kijk of de detector het doet zoals je verwacht
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.509
968
Riemst
Er zijn zo veel soorten metaaldetectoren zou voor een kleine gaan als het om planken gaat
Wil je voor dik hout dan een zware uitvoering , elektronica gaat zo snel dat je eerst goed moet inlezen voor je
Wat koopt
Ik heb geen ervaring met metaaldetectoren, maar gebruik je daar niet best zo eentje voor wat hobby detectoristen gebruiken voor het zoeken in open veld?
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead en ZotVanHout

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
De gms120 heb ik ook.
Werkt echt niet altijd even goed, maar elke spijker en/of schroef die hij wel vindt is meegenomen :p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.